Jane Iredale – Dream tint

I våras damp det ner ett paket hemma hos mig som innehöll en foundation från Jane Iredale. Jag hade ingen aning om varifrån den kom eller varför den hamnade på mitt hallgolv, men glad blev jag. Efter lite detektivarbete framkom det att jag vunnit den (!) i en tävling i numer avsomnade skönhetstidningen InStyle vilket jag helt glömt av. Anyway; eftersom nyansen på krämen är rätt mörk har jag inte kunnat använda den förrän nu i sommar när jag fått lite färg. Men den var värd att vänta på kan jag lova!

jane iredale

Min swatch ser inte lika mörk ut på bilden som den är i verkligheten. Jag har Warm bronze.

På Jane Iredals hemsida kan man läsa att Dream Tint är en anti-inflammatorisk, återfuktande foundation som skyddar huden och jämnar till hyn så att porer och fina linjer verkar mindre. Den ska användas antingen som en färgad dagkräm eller som primer för deras mineralpuder och funkar även som ett solskydd på SPF 15.

Krämen är fluffig och känns som hårt vispad grädde och den är lättapplicerad och enkel att få jämn och snygg på huden. Jag har en rätt solbrun nyans (efter min bleka hy mätt) och den här är perfekt som en lätt och återfuktande dagkräm nu under sommaren när jag vill jämna till huden men inte spackla på massa täckande krämer. På min hy blir den alldeles sammetslen och matt och ger verkligen ett otroligt snyggt resultat. Det har hänt flera gånger att folk tittat lite extra och frågat vad jag använder för kräm när jag haft den på mig, och det är ju ett väldigt gott resultat! Den sitter på plats hela dagen, känns faktiskt vårdande och är på alla sätt och vis en perfekt produkt. Jag kommer absolut köpa en nyans som passar mig till hösten när jag är blek, för den här krämen är bland det bästa jag testat!

En nackdel med Jane Iredales produkter är att de inte är speciellt lätta att få tag i. Visserligen finns de här och var på nätet, men med tanke på det relativt höga priset så skulle i alla fall jag vilja klämma lite på grejerna innan jag beställde. På Visageonline kan man dock köpa prover på Dream tint för 15 kronor, däremot verkar de konstigt nog inte ha något annat från märket.

Pris: Ca 429 kronor på Visageonline
Betyg: MVG

5 responses to “Jane Iredale – Dream tint

  1. Jane Iredale kan man köpa på Åhlens City i Gbg numer…om någon undrar…:)

  2. Maria: Tack för tipset!

  3. Tänkte precis tipsa om samma, fast i Stockholm🙂

  4. tänkte även jag nämna åhlens, när jag var på dermalogica så sa den otroligt kunniga och vackra (!) expediten att jag gärna fick komma dit och bli sminkad med produkterna för att se hur produkterna ser ut på huden och hur de sitter kvar etc. tänker jag absolut göra.

  5. Det låter ju alldeles suveränt bra måste jag säga! Och om den finns på Åhlens i Gtbg antar jag att den även finns i Sthlm, ska dit i höst och då ska jag kika!

Kommentera

