Laura Mercier Fresco collection

Laura Mercier är en av mina favoriter och alla produkter jag har testat ifrån märket håller hög verkligen vad de lovar. Nu kommer det en sprillans ny kollektion som heter Fresco och syftar till de italienska freskmålningarna som var vanliga på 1600-talet. En fresk är enkelt förklarat en väggmålning som man målat med vattenbaserad färg på fuktig puts. Michaelangelos målningar i Sixtinska kapellet i Vatikanen är ett exempel på fresker. Men nu var det inte en föreläsning i konst vi skulle ha, utan kollektionsnyheter!

lm fresco kollage

Fresco collection består av några gamla och några nya produkter. Nytt är Creme cheek colour pot, en variant på den ögonskuggspot som kom förra sommaren. Denna lilla burk innehåller både ett krämrouge och ett puderrouge som kan användas tillsammans eller var för sig. Nya är också krämskuggorna (som jag verkligen rekommenderar) i färgerna Amber Velvet och Teal Cashmere. Till kollektionen hör också två olika läppaletter med olika skira nyanser. Jag skulle inte ha något emot att lägga vantarna på alltsammans…

Laura Mercier säljs hos COW och NK.

4 responses to “Laura Mercier Fresco collection

  1. Produkterna ser superhärliga ut, och även modellen! Jag har aldrig testat Laura Mercier men är lite sugen, finns det några produkter du rekommenderar mer än andra?

  2. Verkar som en hemskt fin kollektion, den ska tittas närmare på.

  3. Jag har en ansiktsprimer från Laura Mercier (fick den med en prenumeration) som jag faktiskt gillar skarpt. Nu använder jag den knappt för jag har inte många produkter på sommaren mer än dagkräm och ev extra solskydd, men har haft den lite gran källstid för att får bronzer att sitta bättre och den hjälper verkligen! Blev sugen på mer LM! Den här kollektionen ser suverän ut och jag är ju själv väldigt svag för gamla italienska fresker..;) Men, det kanske man inte ska gå efter egentligen..:)

  4. wow, I like very much!! Ser jättefint ut.😀
    Måste spana på denna, absolut!

Kommentera

