IsaDora – Eye brow Lift & Define

isadora ögonbrynspenna publ

Jag har ju alldeles glömt att visa er min nya favorit i sminkväskan! Ögonbryn är viktiga grejer, tycker jag, och jag använder vanligtvis ögonbrynspuder och pensel från I.D Bare minerals för att få fason på mina egna spretiga bryn. Jag har länge spanat på Benefits High brow, en ljusrosa penna som man applicerar under ögonbrynslinjen för att lyfta och definiera brynet. Det har inte blivit någon sådan penna eftersom jag dels tycker att den kostar mer än jag är villig att betala och dels för att jag inte fått tillfälle att klämma på den. När jag så sprang på IsaDoras senaste tillskott tvekade jag inte en sekund! Eye brow Lift & Define är en dubbeländad penna med färg på ena sidan och highlighter på den andra. Färgen är i en askbrun nyans som torde passa de flesta och highlightern är i rosa champagne. Den är superenkel att måla med, lagom mjuk för att måla med men samtidigt tillräckligt hård för att inte hamna där man inte vill ha den. Med pennan följer en pennvässare så man alltid kan hålla uddarna på topp, så att säga…

Jag kommer inte byta ut mitt vanliga brynpuder mot den här pennan, men den är en riktigt bra alternativ för den som föredrar pennor och den är min favorit under varma sommardagar då den sitter som berget och inte resulterar i halva ögonbryn vilket tyvärr är risken med brynpuder. Priset ligger runt 130 kronor om jag inte minns fel och finns att köpa på de flesta parfymavdelningar.

Kommentera

