Sommarläppar med Casanova

Igår var en fantastiskt sommardag här i Göteborg och kvällen var fullkomligt underbar med en skön värme och stillhet, det kändes som om man befann sig nere på rivieran! Jag spenderade denna fina afton på en uteservering nere vid hamnen och tänkte visa hur jag hade sminkat mina läppar. Läppstiftet Casanova är ett supersnyggt lustrestift från MAC som kom i en vinterkollektion för ett par år sedan. Det är en mauve/rosa/bärig nyans med silverskimmer som slår över i guld i vissa ljus. Det påminner om en annan favorit Supersequin, men mer intensiv.  Jag älskar det och fruktar den dag då det kommer vara slut i hylsan. Hoppas innerligt att MAC tar in den här färgen igen och om ni skulle råka på den någonstans tycker jag absolut att ni ska ta er en närmare titt.

Jag använde följande

cananova lips set

Resultatet

casanova lips

För er som inte känner till Lip liner fixer från The Body Shop kan jag berätta att det är en ofärgad vaxpenna som är till för att fixera läppkonturen och se till att färgen man målar på håller sig där den ska och inte ”blöder” ut i de små rynkor man ofta har runt läpparna. Jag tycker att den är suverän att ha när man målar läppstift för det blir en mer proffsig finish på något vis. En penna kostar 119 kronor och håller i en evighet.

Vad har ni andra för favoriter till sommarläpparna? Jag är jättenyfiken och vill gärna ha tips på sköna läppfärger. Berätta för Sublim nu!🙂

3 responses to “Sommarläppar med Casanova

  1. Ooh, nice produkt! Jag skulle behöva nåt sånt, får göra en Makeup Alley-instudering. Det finns ju lite olika såna produkter, även Nivea Beauté har någon!

  2. snygg kombo! Och lip liner fixer låter som en toppenprodukt, den måste jag kika på…

  3. man i’d love to kiss those lips🙂

Kommentera

