Lancôme – Crème-mousse confort rengöring

creme mousse coll

Den senaste tiden har jag använt en rengöring från Lancôme, Crème-mousse confort, en rengöring som säger sig funka för alla hudtyper men som är allra bäst för alla med torr och/eller känslig hy. Jag har känslig blandhy och för mig är den här perfekt!  Jag hade egentligen siktet inställt på att köpa en ny Baume eclat från samma märke, men säljaren lyckades övertyga mig om att det här var en rengöring jag helt enkelt måste testa. Rengöringen är en fluffig kräm, lite som vispad grädde, och den doftar sagolikt gott av honung, mandel och rosor. Mmm! Det räcker med en aldrig så liten klick för att räcka till hela ansiktet vilket gör att den ,trots det rätt höga priset, är väldigt dryg och därmed prisvärd. Jag brukar först skölja av ansiktet med lite ljummet vatten och sedan massera in en klick stor som en 50-öring ungefär. Huden blir strålande ren utan att kännas sådär uttorkad som den lätt gör efter en starkare rengöring. Jag rekommenderar definitivt Crème-mousse confort!

Pris: Ca 250 kronor i butik, billigare på nätshoppar.
Betyg: MVG

2 responses to “Lancôme – Crème-mousse confort rengöring

  1. Köpte min hos Jordgubben och älskade den! Det började med att jag läste om den hos Bjooti, hon gillade den också. Kan lätt tänka mig den igen snart! Den har lyxkänsla som få produkter har.

  2. Hej😀
    Just nu har jag en tävling på bloggen där vinnaren får en länkning. Det du ska göra är att mejla in en vänskapsbild till mig. Men kika in och bläddra ner på min blogg och läs mer.
    Ha det bra🙂

Kommentera

