MAC – Colour Craft

Idag släpptes MAC´s senaste kollektion Colour Craft här i Sverige och suget har varit enormt bland de flesta MAC-frälsta. Kollektionen består av läppstift, läppglans, mineralrouge, mineralize skinfinish och mineralögonskuggor och ser väldigt läckra ut. Om man vill se en fullständig kollektionssammanfattning rekommenderar jag att man klickar in hos Temptalia här och här.  För swatches och närmare produktbilder finns det mängder av sådana på skönhetsforumet Specktras sida här.

Jag har tre mineralskuggor från MAC som jag i princip aldrig använder eftersom jag tycker att de är svårjobbade och smular överallt, så tyvärr får de stryka på foten oavsett hur vackra de är. Läppgrejer är alltid intressant i min värld, men jag har precis beställt hem två stift från den kommande kollektionen Euristocrats II (också MAC), så jag känner inget jättesug efter de som släpps nu. Det jag däremot är intresserad av är rougen och nån Mineralize skinfinish trio. Rouget Daft Pink ser ut att vara precis en sådan kall rosa nyans som jag letar efter och MSF Trion Smooth merge och Triple fusion ser fullkomligt bedårande ut. Den sistnämnda är faktiskt på väg hem till mig i detta nu och landar förhoppningsvis på hallmattan imorgon. Tänk att få sätta min nya älsklingsborste i den! Mmmmm….

ColourCraft-TripleFusion-ToomuchBlu Bild lånad från EverblueC

– – –

Tillägg: Kollektionen har kommit till Stockholm och Malmö idag, men av någon märklig anledning hade de inte fått in den här i Göteborg. Någon miss har gjorts och den kommer inte finnas i MAC-disken på Åhlens City förrän någon gång nästa vecka. Typiskt! Men kanske bra för min plånbok med tanke på att en MSF kostar 300 kronor.
Skriv gärna en rad och berätta om vad ni tycker om produkterna, vilka vill ni ha? Inte ha? Redan köpt? Tell me!

5 responses to “MAC – Colour Craft

  1. Jag är sugen på rouget Daft Pink! Ser så himla fint ut, hoppas det inte är alldeles för skimrigt bara. Men jag får fortsätta att bita mig i knogarna ett tag till eftersom det inte har kommit in i Göteborg än, buhu.

  2. Jag skulle skunna tänka mig den nya skunkborsten #131, annars är det inget som lockar. Möjligtvis ett Mineralize-rouge.

  3. Jag blev glad för att det var försenat, får ju mina pengar på måndag, så då hinner jag haffa tag i den MSF:en som jag vill ha när kollektionen kommer haha.

  4. Therese: Vi får väl slåss om det när kollektionen äntligen kommer till Gbg!;)

    Des: Ja, borsten ser läcker ut!

    Veronica: Man får se det från den ljusa sidan, ja!;)

  5. Jag tittade på kollektionen idag och kände att jag lätt kunde hoppa över den. Allt såg så glittrigt ut, och jag vill inte se ut som en discokula, minst av allt på jobbet.

Kommentera

