Bloggnytt

  • Jag testar lite olika utseende på bloggen, det är en hel vetenskap att designa till en WordPress-blogg ska ni veta!
    På tal om bloggen så lade jag för ett par dagar sedan till en flaggfunktion i Blogrollen, där man kan se hur många besökare från vilka länder som varit inne och kikat. Sverige leder ju stort naturligtvis, men det är lite kul att det hittar hit skönhetsintresserade även från andra länder.
  • Om någon vet hur man meckar in all skript och koder från Tailsweep* på en WP-blogg så får man väldigt gärna hör av sig till mig. Jag har försökt ett antal gånger under det senaste året, men begriper aldrig var jag ska skriva in vad och hur det ska gå till. Kanske går det inte ens att fixa på min blogg, men alla andra tycks ju greja det så det vore väl tusan om inte jag kunde greja det. Jag tar tacksamt emot all hjälp! (Och ja, jag har frågat Tailsweep själva och de hänvisar bara till sin inställningsguide, som inte alls ser ut som min WP-panel…)
  • Jag lurar lite på att ha en tävling, vad är ni mest sugna på – hudvård eller hårvård? Det finns saker från både Loreal och Goldwell som vill hitta hem.
  • Jag behöver ha er hjälp i ett annat ärende också; vilka produkter från Clinique skulle ni gärna vilja läsa mer om? Nya grejer eller klassiker? Hudvård, kosmetika eller något annat från deras produktlinje? Skriv i kommentarsfältet så gör ni mig glad!🙂

*Tailsweep är ett företag som förmedlar annonser till utvalda bloggar. Det går säkert bra att maila dem och fråga om man får vara med, för den som är intresserad av att få några kronor i annonspengar då och då. Jag har som sagt aldrig lyckats få in de koder som behövs för att kunna få annonsering på bloggen, så hur det funkar i praktiken kan jag dessvärre inte svara på.

6 responses to “Bloggnytt

  1. Nice! Jag gillar verkligen kritorna, dom ser ju faktiskt ut som smink😉 En önskan bara: om du kan, får du j-ä-t-t-egärna ändra inställningarna dina så att du visar ”fullt RSS-flöde”. Vore toppen😀

    Och angående Clinique; jag är supernyfiken på deras brun utan sol-sortiment, och även de olika läppstiftsvarianterna!

  2. jag vill läsa om clinique klassikerna.
    och sen slår ju hudvård hårvård varje gång i min värld.

  3. Jag håller med om att det är en hel vetenskap att designa för WP, det är därför jag håller min så enkel.😀

  4. Maria: Visst är kritorna söta! Loves it, som du skulle sagt!;)

    Lillasyster: Är det tre-stegs-kitet du menar med klassikerna?

    Des: Ja, men jag tycker du har lyckats piffa till den riktigt bra! Har du CSS-uppgradering?

  5. Ja, jag tyckte att det var värt att investera i det.

  6. Jag kan hjälpa dig, maila mig.

Kommentera

