Philosophy – Microdelivery exfoliation wash

md flaska

Nu är det äntligen dags för en väldigt försenad recension av en produkt som jag köpte för snart ett år sedan.
Jag är ju löjligt förtjust i Dermalogicas Daily microfoliant men fick för mig att testa Philosophys motsvarighet, Microdelivery exfoliating wash, när HQHair hade rabatt på deras produkter. Nog om det. Daily microfoliant är ett torrt pulver som blandas med lite vatten för att bli en pasta som man masserar in i ansiktet och som löser upp döda hudceller och smuts. Microdelivery är istället en mjölkfärgad gelkräm som är tillsynes helt slät men som innehåller en myriad små korn som slipar bort allt orent.

md klick

Den här rengöringen är till för alla oss som behöver och vill ha en daglig peeling som är mild och inte river i ansiktet. Faktum är att den här gelkrämen mest känns som en skön massageomgång för huden och man känner sig både sådär riktigt r e n och jämn i ansiktet efter några veckors användning. Jag har använt Microdelivery varje morgon i över ett halvårs tid och har varit väldigt nöjd. På kvällen har jag tvättat mig med Purity made simple, också från Philosophy och recenserad här. Denna kombination har varit väldigt bra och min hy har känts ren, smidig och polerad från orenheter. Faktum är att jag inte kan komma på något dåligt alls med Microdelivery wash, den är helt enkelt en strålande favoritprodukt som ger Daily microfoliant en bra match, även om den inte går om och tar ledningen. De två hamnar på delad första plats helt enkelt! Att den dessutom är otroligt dryg och därmed prisvärd och kommer i en snygg flaska plussar på betyget ytterligare. Det enda jag skulle vilja tillägga är att den inte är tillräckligt djuprengörande för de som önskar en riktig peeling av den typ som man gör nån gång i veckan, men det är ju hellet inte syftet med Microdelivery. För det ändamålet rekommenderar jag istället den här Dermalogica-peelingen!

Tips! Just nu kan man köpa Philosophys produkter till rabatterat pris. Koden HQELLEUK ger 20% rabatt vid ett köp under juli.

Pris: £20 på HQHair
Betyg: MVG

7 responses to “Philosophy – Microdelivery exfoliation wash

  1. Åh, just en sån hade jag tänkt att köpa i London! Vad bra att du tycker om den, jag hoppas att jag också gör det.

  2. Åh, jag är så himla sugen på att testa Philosophy’s hudvård. Kanske borde slå till på något med 20% koden. Tack för tipset!

  3. Nu fick jag lite köplust, var ett tag sen jag provade Philosophy och gillade grejerna. //Fåfängan😀

  4. Des: Jag är övertygad om att du kommer bli jättenöjd! Du får skriva och berätta sen.:)

    Therése: Vassego! Hoppas du hittar nåt kul!:)

    Mia: Hehe, nu är det dags att låta klickfingret löpa.;)

  5. Pingback: Gårdagens inköp « Fröken rosa

  6. underbar blogg! är sugen på philosophys hudvård men läste någonstans att de luktar ganska mycket. vet du något om det? för jag vill helst ha parfymfria hudvårdsprodukter….

  7. oh jag glömde! du får gärna svara via mail eller på min blogg….

Kommentera

