Ole Henriksen – 3 little wonders

Brittiska webshopen ASOS har sedan ett par veckor sin årliga sommarrea på vilken man kan göra riktigt bra fynd om man är snabb på att klicka dit. Jag brukar alltid missa de riktiga kapen och sura över att jag inte tagit chansen när den gavs, men i år var jag snabbt där och roffade åt mig lite ny hudvård. Vanligtvis använder jag Dermalogicas produkter, med lite pauser då jag får för mig att testa nya produkter, men när alla krämer nu sjöng på sista refrängen tyckte jag att omtalade Ole Henriksen skulle få chansen att bevisa för mig att han verkligen är så bra på ansiktsvård som han säger.

Jag klickade hem bästsäljande kitet 3 little wonders som innehåller Truth serum, Invigorating night gel samt Sheer transformation creme, en trio som säger sig göra huden alldeles fenomenalt glasklar och vacker. Hur det är med den saken återstår att sen, men om den kan göra min hud återfuktad och fräsch räcker det långt.

ole henriksen kit

Så här står det om produkterna på Elevens hemsida:

Truth Serum Collagen Booster passar för alla – även yngre, då den är åldersförebyggande. Det är en vitaminbomb som ger mycket fukt, har lugnande egenskaper och innehåller C-vitamin som bygger upp huden samtidigt som den bekämpar de yttre påfrestningarna. Hjälper till att släta ut linjer och rynkor samtidigt som ytterligare skada förebyggs då den bekämpar yttre påfrestningar, återfuktar huden och ger den näring och skydd. Den absorberas snabbt in i huden och arbetar i de djupare lagren.

Invigorating Night Gel är en enastående lätt gel som arbetar i synergi med kroppens naturliga reparationssystem. Den är högeffektiv och ger huden mer liv och lyster. Innehåller närande vitaminer, mineraler och örter som hjälper till att återfukta hudens djupaste lager samtidigt som ytstrukturen blir slätare och finare. Din hud kommer att bli märkbart fastare och lenare med mindre porer. Hjälper även till att reglera talgproduktionen.

Sheer Transformation‘ är en lyxig creme som känns lätt och silkesmjuk när den tränger in i huden. Den jämnar ut färgskillnader (som fräknar, åldersfläckar och solskador) på huden. Ger snabb näring och återbygger hudens ytstruktur och slätar ut linjer och rynkor. Den ger ett starkt skydd mot fria radikaler och förebygger ytterligare skada.

Ikväll ska jag påbörja min Ole Henriksen-kur så återkommer jag när jag tycker att jag fått en tillräckligt god bild av hur produkterna funkar för mig. Under tiden får ni andra gärna berätta om era erfarenheter av Herr Henriksens krämer.

Ett kit med 3 little wonders kostade mig 285 kronor på ASOS rea, tyvärr är de slut där nu, så alla intresserade får klicka hem sitt kit till det betydligt saftigare priset 1095 från Eleven. Kitet finns även hos Donna Beauty, E-beautyshop, Grooming och Hudochkosmetik .

2 responses to “Ole Henriksen – 3 little wonders

  1. Shit, vilket fynd du gjorde där. Jag har prövat Ole Henriksen multivitamin-creme och den var helt okej, varken dålig eller särskilt bra helt enkelt. Sen har jag testat något mer, men glömt bort, så jag antar att de inte gjort bestående intryck;)

  2. Ser fram emot hur de var för dig. =)

Kommentera

