Oliv Naturell – Leave-in conditioner

oliv lic

Min nya favoritprodukt för håret är spraybalsam! Mitt hår blir ofta så tungt och mjukt av vanligt balsam, även om jag valt produkter för min hårtyp och är noga med att skölja ur det, så det är inte alltid jag använder det. Tyvärr betyder det att det stackars håret oftast ser ut som en stor trasselbuske efter att jag tvättat håret och det är både slitsamt och smärtsamt att reda ut tovorna och det är där ett spraybalsam kommer in i bilden! Tidigare har jag varit Sebastians klassiska Potion No 9 för att få fukt och smidighet till håret, men det är en dyr produkt och jag alternerar gärna med billigare alternativ. På Åhlens hittade jag häromveckan Leave-in conditioner från OLIV Naturell-serien. Ni vet, den där vit-gröna serien med olika krämer och tvålar med olivolja som bas. Sprayen kostar bara 39 kronor, doftar ljuvligt och gör håret skönt att reda ut men utan att ge den där lite tunga och feta balsameffekten som gör håret så svårstajlat. Kan användas på såväl vått som torrt hår och är perfekt att stoppa ner i strandväskan för lite omsorg av saltvattendoppade lockar. Tipptopp!

För referens: Mitt hår är axellångt, tunt, mjukt av typiskt skandinavisk kvalitet. Jag bleker ljusa slingor i det och använder volym- och silverschampo.

2 responses to “Oliv Naturell – Leave-in conditioner

  1. jag älskar också det spraybalsamet! har samma problem som du med vanliga balsam, och har därför använt leave-in i flera år, och det här är min favorit. är nog inne på min sjätte flaska tror jag.

  2. Pingback: El Mika » Semesterläsning

Kommentera

