MAC – Shadestick

Om man, liksom jag, gillar krämögonskuggor men tycker att det är svårt att få en bra resultat med en pensel eller fingrarna är MAC´s Shadesticks perfekta! De är som krämskuggor i stiftform och de finns en rad läckra nyanser. Finishen är lite skimrande och frostig och funkar perfekt att ha som ensam skugga eller som grund innan torra skuggor eller pigment. Stiften tenderar att vara lite hårda så jag rekommenderar att man rullar dem lite mellan handflatorna så att de smälter yttepyttelite och på så vis blir lättare att hantera. Ett stift kostar ca 180 kronor vilket är lite saftigt, men å andra sidan håller de rätt länge och går att använda både som bas, skugga och eyeliner.

shadesticks samling

shadestick swatches Swatches rad 1: Silverbleu, Royal Hue, Gracious Me. Rad 2: Sharkskin, Bei-ing, Mangomix

Fördelar
Lättapplicerade
Dryga
Hållbara

Nackdelar
Dyra
Blir lätt hårda
Texten på hylsorna skavs av på nolltid

5 responses to “MAC – Shadestick

  1. Hm, jag har aldrig testat shade stick. Blev lite nyfiken nu🙂

  2. Jag har också Sharkskin och Royal Hue🙂 Tyvärr tycker jag att dom har en liiiten tendens till att creasa.. Mer än Paint Pot iaf.

  3. Jag hade ett par Shadesticks förut, men gillade dem aldrig. Föredrar Paint Pots.

  4. Jag har Sharkskin men jag vill ha en ljus också, typ Bei-ing, de är helt underbara att använda till skuggor som behöver en lite mer klistrig bas!

  5. Nu när jag har börjat gilla dem så ska de utgå ur sortimentet. Typiskt, men hoppas att de nya är bättre. Sharkskin + Butternutty är favoriterna! Lucky Jade är heller inte dum.

Kommentera

