MAC – Dazzleglass & Rue de Rouge

dg hylsor Uppifrån o ner: Rue de rouge, Love alert, Spanking rich, Date night

Dazzleglasses är MAC´s ultralyxiga läppglans supermegadeluxe som innehåller massa läckra glitterpartiklar som framhäver själva färgen på glosset och ger läpparna ett väldigt lyxigt put. De är lite klistriga och kladdiga vilket innebär att de fullkomligt suger åt sig hårstrån när det blåser ute, lite irriterande men förlåtligt när man ser sina läppar förvandlas till gnistrande juveler. Hållbarheten på läpparna är bra, det försvinner först när man äter och dricker. De första Dazzleglassen lanserades i en egen kollektion med begränsad upplaga, men har återkommit som delar av andra kollektioner och ska nu tillhöra det ordinarie sortimentet. I sommar släpps kollektionen Euristocrats II som innehåller bland annat 7 olika DG varav 3 är Limited Edition. Jag tänkte visa de fyra DG jag har i min ägo, ett är från den nya kollektionen och heter Rue de rouge. Håll till godo!

dazzleglass swatches

Swatches i dagsljus: Rue de rouge, Love alert, Spanking rich & Date night


rue de rouge on lipsEt finalment, Le piece de resistance – Rue de rouge sur Le lips de Sublim!

Ett Dazzleglass kostar ca 210 kronor vid någon av MAC-diskarna här i Sverige, vilket jag tycker är alldeles för dyrt! Hylsorna innehåller inte några mängder av läppkletet och även om det är undersköna nyanser som renderar fler komplimanger än vanligt, så är det inte ett pris jag tycker är ok. Jag beställer mina DG från pålitliga säljare i USA där man får två för priset av vad ett kostar här hemma. Och det kommer definitivt bli fler Dazzleglasses i min samling.

6 responses to “MAC – Dazzleglass & Rue de Rouge

  1. Vad snyggt Rue d’Rouge är, tänkte ha det både ensamt och över läppstiftet Cockney.

  2. Des: Det är superduperfint! Du kommer storkna av lycka när du får måla dina fina läppar med det.:D

  3. Åh dom är så fina! Men för 210 kr så blir det inga för mig..

  4. Nä. De är dyra. Jag har blivit snål och vågar inte använda mina jag köpte. Vill spara på dem länge. 😛

  5. Dazzleglass är faktsikt så dyra att jag mår lite illa. Har Comet Blue sen tidigare, men kommer inte köpa fler, de kostar för mycket och jag har andra glittriga glans som jag gillar mer…

Kommentera

