Recension: BOD – Facial exfoliant

Samtidigt som jag beställde ansiktsmasken från BOD som jag skrev om häromsistens passade jag på att också klicka hem en peeling från samma märke. Facial exfoliant består av en kombination av sandelträpulver och kukuinöt som ska ge en skonsam men effektiv peeling för känslig hy. För en fullständig innehållsförteckning, klicka HÄR så kommer du till Indulges produktsida.

Peelingen kommer i en brun glasburk av den typ jag förknippar med Apotekets gamla senapsburkar (läs: innan 2000) och är därmed rätt ömtålig. Det gäller att vara försiktig när man balanserar den ovanför handfatet alltså, speciellt om man är lika fumlig som jag! Nu är ju inte burken det viktigaste dock, utan skrubben. Och den är… tja… den lämnar liksom inga bestående intryck. Den är krämig, doftar lite mysko men inte direkt illa och innehåller rätt stora men glest tilltagna skrubbkorn. Peelingen känns visserligen skonsam och bra för mina röda kinder, men även om jag uppskattar varsamt skrubbande så vill jag samtidigt känna att det river lite och det gör jag inte med den här peelingen.

Efter nån minuts skrubbande sköljer jag av peelingen med ljummet vatten och klappar huden torr med en ren handduk och jo, huden känns ren och fräsch men inte alls lika härlig som jag är van vid från andra ansiktsskrubbar. Jag har gett bort min skrubb till min mamma och jag kommer inte köpa den igen. Det betyder inte att det är en dålig peeling, bara inte tillräckligt bra för min smak.

Pris: 165 kronor på Indulge
Betyg: G

Kommentera

