Nya Pret-ty-byten!

Skönhetsforumet Pret-ty, vars bloggnätverk jag tillhör, har en fenomenal bytesmarknad på vilken man kan göra riktigt härliga byten med andra junkies som samlat på sig för mycket eller helt enkelt fel skönhetspryttlar. Jag älskar att man både kan bli av med sådant man själv inte använder och samtidigt få något nytt roligt för det. Jag har gjort två byten denna vecka och har blivit mer än nöjd med båda.

Från Evelina damp det idag ner ett paket innehållande två helt oanvända Color focus-skuggor från Lancôme och från Inthemake kom det två nya läppglans från YSL och Clarins. Båda tjejerna skickade dessutom med lite bonussaker, hur snällt som helst! Jag brukar vara så stressad när jag ska skicka iväg mina bytessaker att jag ofta glömmer att lägga ner extra saker trots att jag har en försvarlig samlng dyligt här hemma. Nåväl, nog babblat – fram med bildbevis!

0132

Från Jenny kom det alltså två läppglans; ett Golden gloss från YSL i färgen 12 och ett Colour quench lip balm i 03. Båda är perfekta nyanser för sommarens läppar och jag ser fram emot att använda dem när jag ska till Gran canaria om några veckor. YSL-glosset är i en läcker nougatfärg med massa koppar- och guldglitter i som ger det en underbar glans. Clarins-glosset är mer gammelrosa och skönt återfuktande. Okej för att Viva la diva kan vara skojigt och nog så bra, men det kommer aldrig slå känslan av lyxigare märkens produkter. Jag älskar dem!

*

025

Från Evelina kom de här tjusiga Lancôme-skuggorna i färgerna Luxe grey, som är en perfekt taupefärg för mig samt Gold enchantment som är en skir guldig nyans som draråt aprikos. Väldigt snygga båda två!

– – –

Vill du också göra härliga kap utan att spendera mer än lite tid och portopengar? I så fall tycker jag att du genast ska bege dig in till Pre-ty och kolla in bytesmarknaden. Det finns både smink, parfym, hudvård, kroppsvård, nagelvård och accessoarer att fynda så länge man har nåt att byta med.

Mina bytestrådar finns här
Smink
Hud- och kroppsvård
Parfym

5 responses to “Nya Pret-ty-byten!

  1. åh vad kul saker du bytt till dig! kan du inte visa en bild med läppglanset från clarins? skulle gärna vilja se hur det se ut på

  2. Oh va skönt att du blev nöjd😉

  3. jag har clarins i 02. och älskar den. har använt den i evigheter och det syns inte ens.. snacka om dryg.

  4. Jag bara älskar Clarins lip balm nr 3, det är en suverän vardagsfavorit i mjuk och härlig konsistens!

  5. Lotta: Jag ska fixa bilder med glansen på läpparna!

    Inthemake: Såklart!

Kommentera

