Hjälp mig!

023

Jag har länge behövt en bra rengöring till mina penslar så nu har jag införskaffat MAC´s Brush cleanser, jag trodde att den skulle vara i sprutflaska så att man smidigt kunde spraya sina penslar och bara torka av men så är alltså inte fallet. Eller finns det olika sorters förpackningar? Ikväll blir det således en rejäl rengöring av alla penslar och borstar så att sminkningen går som en dans imorgon!

Jag passade också på att köpa en Fix+ eftersom Rouaa tjatat på mig om att jag måste använda denna till pigment, mineralskuggor och MAC´s bakade mineralskuggor som jag bara tycker dräller omkring över hela ansiktet. Men hur ska jag egentligen använda den? Spraya på penseln och sen fiska upp färg eller tvärtom? Och är den bra att ha som makeup-fixering eller bäst som återfuktare när man arbetar framför en dator eller vistas i torra miljöer?

Jag behöver med andra ord alla era tips på hur ni använder de här två produkterna, även om det inte är till det som de ursprungligen är tänkta! Kom igen och fyll kommentatorsfältet nu, snyggos!🙂

7 responses to “Hjälp mig!

  1. Då jag ju är en inbiten MAC-nörd har jag båda dessa produkter. Borstrengöringen använder jag genom att blöta papper med vätskan och sedan torka av penseln mot det blöta pappret, funkar smidigt och penslarna blir rena. Funderar på att införskaffa tvättlappar för detta ändamål då de tål att blötas upp utan att gå sönder så som papper gör. Fix+ använder jag genom att spraya lite på min pensel och sedan torkar jag av penseln mot handen så att den inte är för blöt innan jag doppar i pigment, lös skugga eller mineralize-skugga. Just mineralize-skuggorna blir super med denna produkt!

    Så där gör jag, hoppas det kan vara till nån hjälp🙂

  2. Hehe glömde självklart förklara hur man gör ju :p
    Gör som vi gör i butiken. Ta lite brush cleanser på hushållspapper tex och sen för du penslarna över fram och tillbaka. Då blir penslarna rena.
    Och Fix+ ska du inte ha på innan ögonskuggan för då kommer fukt ner i skuggan, vilket inte är bra. Det är annat med pigment. Då fiskar man bara upp det som hamnar runt den blöta penseln. Så fiska upp skugga på penseln, spraya 1-2 gånger och på med det på ögat. That’s it.
    Behöver du en uppfräshning eller tycker du att du ser för pudrig/sminkad ut så kan du spraya på med fix+ på anstiket med🙂

  3. Hej hej! Jag har utmanat dig i min blogg🙂

  4. köp en sån tom sprayflaska i plast o häll i så du kan spraya på pappret🙂

  5. Brush cleanser använder jag inte så mycket eftersom den innehåller så mycket alkohol vilket torkar ut något förskräckligt. När du använder 187 och 188 eller andra skunkborstar kan du hälla BC’en direkt på borsten, över ett hushållspapper, och sedan torka av. Man får gno så förskräckligt annars och det förstör borsten.

    Med Fix+ tycker jag inte att det gör något att det kommer på skuggan, man kan bara spraya penseln med Fix+ och sedan doppa den i ett hörn av skuggan. Vissa sprayar hela skuggan med Fix+ men det tycker jag är onödigt för det blir build-up. Alltså; ett område på skuggan till användning av torr pensel och ett annat område för användning av fuktad pensel! Det är också det vi rekommenderar ”officiellt” på MAC tillika det sättet jag tycker är smidigast och fungerar bäst. (Och man kan också ta vatten istället för Fix+.)

  6. Tack alla för era tips!:)

  7. Tja bli medlem här http://www.gratis5.se/user/register/tobias
    man kan samla poäng o sedan få presentkort helt gratis🙂

Kommentera

