Rouge från Everyday Minerals

Fram tills för nåt halvår sedan var jag inte ett dugg intresserad av rouge, jag hade visserligen några stycken men fick aldrig till det och tyckte inte att det fanns någon egentlig anledning att använda det eftersom jag är rosig om kinderna va mig själv. Men så hände något och jag ändrade foundationrutiner vilket gjorde att det röda dämpades så att det fanns utrymme för konstgjord rodnad. Med mina beställningar från Everyday Minerals brukar jag alltid addera ett gratis samplekit och väljer alltid ett rouge, mest för nyfikenhetens skull. Nu har jag tre olika nyanser och jag tänkte visa dem för er. Kan tillägga att jag aldrig använt dem, men eftersom jag får många frågor om EM´s produkter och rouge i allmänhet, passar jag på att bjuda på en trio rouge. Håll tillgodo!

005Överst syns Sunday brunch, i mitten Apple och nederst Snuggle.

006Så här ser de ut i sina burkar, det är riktligt tillagna provburkar man får.

Sunday brunch: En matt bärig nyans som har en varm underton och drar åt mauve och brunt.
Apple: Matt, rosa med dragning åt beige och aprikos. En nyans som jag gissar passar de allra flesta.
Snuggle: Skimrande, ljus persika med ett uns rosa.

6 responses to “Rouge från Everyday Minerals

  1. Och hur ser de ut på kinden?🙂

  2. Apple är riktigt fin. Den gillar jag.

  3. Hej!
    Jag läste precis lite på EM hemsida och man blir ju inspirerad. Hur har du köpt dina produkter? Jag hittade ingenting om att det gick att köpa dem i Sverige på deras hemsida.
    MVH Josefine

  4. Kan man bara beställa testers är sjukt nyfiken på kvaliten

  5. Karin: Ska se om jag kan fixa några kindbilder.:)

    Sminkjante: Ja, den är min favvis av de tre!

    Josefine: Jag beställer dem från USA, via hemsidan.🙂

    Agge: Japp, man kan beställa testburkar för en spottstyver!

  6. Jaha, okej. Kostar det något sen när du hämtar ut det på posten då? Även provpaketet? Eftersom det är importerat från USA?

    MVH Josefine

Kommentera

