Lumene Vitamin C+ Nourishing night care

lumene

I lördags vaknade jag upp med en hel armé bestående av torrhetsplitor och fläckar, så går det på vintern när jag slarvar med hudvårdsrutinerna. Jag begav mig ut på stan för att leta efter en rejäl nattkräm och valet föll på en från Lumene, ett finskt märke vars produkter alltid gjort mig nöjd. Den här krämen heter Vitamin C+ Nourishing Night Care och är en relativt ny nattkräm efter vad jag förstått. På Lumenes hemsida står det att krämen innehåller bland annat Vitamin C och A som ska liva upp, stärka och återfukta huden, vilket är precis det jag är ute efter. Krämen tillhör en serie som heter just Vitamin C+ och är tänkt för alla mellan 25 och 40. Min kräm är till för oss med normal till torr hy men det finns också en som passar fet och blandad hy. I serien ingår också ett par olika dagkrämer varav den ena innehåller solskyddsfaktor 15.

Nu ska jag hursomhelst testa den här krämen under ett par månader innan jag återkommer med en recension, men hittills har resultatet varit jättebra och torrhetsplitorna är nästan helt borta och huden känns smidig. Jag återkommer!

Pris: 180 kronor för en burk på 50 ml, Åhlens och Kicks

5 responses to “Lumene Vitamin C+ Nourishing night care

  1. Denna nattkräm använder jag också, och jag älskar den. Hoppas den passar dig lika bra! I samma serie finns ett trevligt tvåfasserum (man skakar ihop röd och gul vätska) som är också toppen. Passar fint att ha under om man känner sig extra torr.

  2. Denna nattkräm använder jag också, och jag älskar den. Hoppas den passar dig lika bra! I samma serie finns ett trevligt tvåfasserum (man skakar ihop röd och gul vätska) som också är toppen. Passar fint att ha under om man känner sig extra torr.

  3. Jag tål inte den här. Fick utslag och det stack som tusan i huden.

  4. Jag använder också den och tycker att den gör sitt jobb riktigt bra. Bokstavligen över en natt gjorde den min hud len som en babyrumpa. Det enda jag är lite skeptisk till är att den har bivax så högt upp på ingredienslistan. Dagkrämen i samma serie är för övrigt helt underbar!

  5. Kerstin: Den är skön!:)

    Sminkjánte: Usch då, det låter inget vidare.:(

    Motown: Jag får kolla in dagkrämen också då!:)

Kommentera

