BOD – Deep clarifying mask

0032

Även om jag älskar mina ansiktsmasker från Dermalogica så får nyfikenheten mig alltid att vilja prova nya saker då och då, man vet ju aldrig om man plötsligt kommer hitta den där superprodukten som gör en makalöst snygg! Jag har nu testat en ansiktsmask från det australienska hudvårdsmärket BOD.

Så här står det om masken på Indulge.se´s hemsida:

En djuprengörande ansiktsmask som ökar cirkulationen och drar ut orenheter. Masken innehåller grönt te, sjögräs, gurka och rosenvatten. Deep clarifying mask är även mjukgörande och bra för irriterad hud.

Visst låter det bra? En djuprengörande mask är ett måste för mig och om den funkar för irriterad och känslig hud är det finemang. Att den dessutom är ekologisk är naturligtvis ett plus. Hur funkar den då?
Bra! Masken är tjock, lerig och stelnar snabbt som lermasker tenderar att göra. Man riktigt känner hur det sugs upp massa läskigheter från porerna, vilket ju är det som är meningen. Jag låter masken sitta på huden ca 5 minuter, det är fullt tillräckligt för min hy, men man får prova sig fram till det som passar den egna hyn. Masken tvättar jag av med en fuktad handduk eller rengöringssvamp, det är det lättaste sättet att få bort alla rester av masken. Efteråt är min hy väl gengjort, len och redo för återfuktning.

Den här masken är riktigt bra och passar nog de allra flesta hudtyper skulle jag tro. Jag rekommenderar den absolut till alla som vill ha en naturlig, djuprengörande ansiktsmask som är snäll mot både huden och naturen. Det enda minus jag kan komma på är att masken kommer i en glasburk, vilket jag tycker är opraktiskt och ohygieniskt, en tubvariant hade varit att föredra.

Pris: Just nu 165 kr på Indulge.se för en burk med 60 gram
Betyg: VG

2 responses to “BOD – Deep clarifying mask

  1. Var köper man dermalogica billigast tycker du? Har funderat på tradera men är rädd att det inte är äkta vara.

  2. Frk Frodig: Jag köper från Jersey beauty company, de är billigast, seriösa och fraktar kostnadsfritt. Du hittar länken under Shopping till höger.:)

Kommentera

