Nytt godis från Everyday minerals

Idag har jag hämtat ut två roliga paket; ett innehöll det kit från Everyday minerals som jag beställde när de hade ett förmånligt erbjudande häromveckan och det andra ett kit med produkter som hudvårdsmärket Karin Herzog skickat mig, mer om det senare. Tyvärr åkte jag på tull på paketet från Everyday minerals, men med tanke på hur prisvärt det ändå var är det inget som stör mig speciellt mycket. 124 kronor fick jag iaf betala, om någon är nyfiken inför framtida beställningar.

Från EM beställde jag ett Full Custom kit för $34 till vilket man får välja ut 6 valfria produkter ur sortimentet.
Jag valde följande godbitar:

  • Foundation Fair medium i formulan Intensive; en välbeprövad foundation som jag tycker ger bäst täckning och ändå ser helt naturlig ut.
  • Concealer Pearl mint; en grön puderconcealer som är perfekt på att matta ner mina röda kinder och ger en fin grund att måla rouge på.
  • Concealer Pick me up pink; en för mig ny produkt som jag läst om hos allas vår Rocketqueen. Den ska vara väldigt bra att ljusa upp mörka ringar under ögonen med.  Ska bli spännande att prova!
  • Foundation brush; en sanslöst mjuk borste som jag tänkte använda till concealers faktiskt (mina röda kinder är stora;)).
  • Flat top brush; har jag hört väldigt olika omdömen om, men jag chansar på att den är bra till foundation och finishing powder.
  • Till min order lade jag också ett gratis sample-kit med tre foundations, ett rouge i färgen Snuggle och en concealer. Man fick också med två sample-size ögonskuggor i nyanserna Matinee och After party.

013

Vad har ni andra för eventuella erfarenheter från Everyday minerals? Har ni kanske någon favoritprodukt att tipsa oss andra om? Eller någon att varna för… Skriv en kommentar vetja!:)

8 responses to “Nytt godis från Everyday minerals

  1. EM är ju nice! Älskar min long handled kabuki, den är klart bäst av de kabukis jag testat.

  2. Jag har testat deras kabuki och den är ju fantastiskt mjuk! I övrigt har jag bara hört bra saker om EM.

  3. Jag har ännu inte testat, men blir väldigt sugen när jag ser ditt inlägg =)

  4. Trevligt med paket! Jag beställde ett provkit från EM igår och är himla sugen på att hugga mig lite nya grejer därifrån, de är ju så himla bra och prisvärda!

  5. har du provat flat top-borsten något? är väldigt nyfiken på den.

  6. hej är så jälka dålig på engelska hur gör jag för att bestääla gratis kit, o sen kit med 6 prod, snälla hjälp mig vill skicka efter från dem

  7. Hur är täckförmågan i dessa produkter jag gillar heltäckande slutresultat då jag har mycket ojämnheter. I dagsläget annvänder jag ID och älskar deras produkter men i balnd vill man hitta något nytt

    Kan man enbart beställa prov kittet?

  8. Agge: Täckförmågan är väldigt bra tycker jag, jag har problem med röda ärr och brustna blodkärl så jag vill också ha täckande produkter. Och ja, man kan beställa enbart provkit, då betalar man bara för frakten dessutom.:)

Kommentera

