Make my Monday

Så har även jag fått tummen ur och deltar i skojiga Bjootis måndagstema Make my monday.

Make my Monday är en meme med inriktning på smink och veckans fråga kommer, som namnet antyder, att läggas upp varje måndag.
Så här mejkar du din måndag:
1. Kika in på Bjooti varje måndag under förmiddagen för veckans fråga.
2. Svara på frågan i din blogg (eller genom en kommentar till detta inlägg om du ingen blogg har)
3. Lämna en länk till dina svar i kommentarerna till det aktuella M.M.M-inlägget.
4. Länka gärna från ditt inlägg till M.M.M-inlägget här på Bjooti så att fler får möjligheten att svara på frågan.

Veckans fråga: Har ni fördomar (befogade eller obefogade sådana) mot billigare märken a.k.a budgetmärken så som Isadora, Viva la Diva, Yves Rocher, Maybelline etc?

Mitt svar:
Jag har haft fördomar mot en del billiga märken och har väl fortfarande när det gäller en del. Märket Viva la diva har jag haft svårt för tidigare och dömt ut som låtsassmink och inte ens tittat åt. Men sedan jag fått en del produkter så har min åsikt radikalt ändrats och nu är Viva la diva troligen mitt favoritmärke bland budgetalternativen. IsaDora är ett annat budgetmärke som funnits ”alltid” känns det som, jag köpte en hel del IsaDora-smink i tonåren när ekonomin inte var den bästa (och utbudet heller inte enormt), men jag måste erkänna att det är väldigt sällan jag köper deras produkter numer. Framför allt beror det på att deras priser har ökat och jag hellre väljer att lägga till ett par tior för att få något jag verkligen vill ha. Maybelline, Loreal, Nivea, Yves rocher och liknande kan ha enstaka produkter som jag verkligen gillar och återkommer till, men generellt sätt tycker jag inte att de håller speciellt hög kvalitet i förhållande till priset. Sammanfattningsvis kan man alltså säga att jag har haft fördomar som kommit på skam och fortfarande har fördomar som det finns fog för.

One response to “Make my Monday

  1. Pingback: Bjooti - Sminkblogg » Blog Archive » Make my Monday - vecka 5

Kommentera

