Weleda – Havtorn bodylotion

003

När jag fyllde år i november fick jag bland många andra fina presenter en body lotion från Weleda. Havtorn bodylotion innehåller bland annat havtornolja och sesamolja, vars essentiella fetter återfuktar och bygger upp huden inifrån.
Lotionen kommer i en tung, blå glasflaska som visserligen är fin och nedbrytbar, men som är svår att få ut lotionen ur och allmänt opraktisk om man, som jag, är klumpig och lätt tappar saker.

Själva lotionen är dock betydligt mer i min smak. Den är trögflytande utan att vara fet och kladdig och den doftar underbart gott. Den doftar nästan för starkt bara, så jag har svårt att smörja in hela kroppen med den eftersom doften är så intensiv och sitter i länge efter man smort in sig. Det är ju naturligtvis en fråga om smak, men för oss med lite känsligare näsor kan det vara intressant att veta. Lotionen sugs in snabbt i huden och ger en rejält återfuktad och vårdande känsla som känns fräsch. Om lotionen kom i en annan förpackning och om doften tonades ner ett par snäpp skulle det här vara en solklar favorit.

Innehåll: Vatten, Sesamolja, Alkohol, Havtornolja, Fettsyreglycerid, Äkta eteriska oljor, Xanthan, Tapioca.

Pris: 169 kronor
Betyg: VG

One response to “Weleda – Havtorn bodylotion

  1. har inte testat body lotionen men Weledas Havtorn Hudolja är min absoluta favorithudprodukt och räddar verkligen min torra hud under vintern, den är underbar!

Kommentera

