Max Factor – False lash effect mascara

I höstas fick jag ett exemplar av Max Factors senaste mascara False lash effect och har använt den flitigt sedan dess. Jag brukar tycka om Max Factors mascaror, 2000 calories håller jag fortfarande som bästa budgetmascaran till exempel. Men nya produkter behöver ju inte vara bra by default och jag har därför testat den både till vardags, fest, olika många lager, med primer under och utan. Resultatet är bra, mycket bra till och med. Borsten är gigantiskt och täckt av små, små gummipiggar som verkligen suger tag i minsta lilla frans och formar dem till långa, voluminösa vippar. Någon lösfranseffekt är det väl inte tal om, men det är en lättanvänd borste som inte  lämnar minsta kladd eller klumpar. Mascaran sitter dessutom bra och håller för både utomhuspass med småbarn i duggregn och inomhusfestande. Jag har använt den fantastiska primern från Shiseido under ett par gånger och då blir det faktiskt lösfranseffekt! WOW-effekten som de här två produkterna ger tillsammans är fenomenal och mitt säkra kort för fantastiska fransar.  Men på egen hand är False lash effect också en väldigt bra mascara som jag absolut rekommenderar!

038Här har jag två lager False lash effect på fransarna, ingen primer

Pris: Ca 175 kronor
Betyg: VG

12 responses to “Max Factor – False lash effect mascara

  1. Tycker du den håller böjen på fransarna utan primern?

  2. MIU: Nej. Ingen mascara klarar att hålla mina fransar böjda (utan primer) dock.:/

  3. Ahh ok. Det är som med mina lätt-nedåtpekande-stenhårda-absolut-raka-asiat-fransar alltså:)

  4. den där har jag varit sugen på ett tag nu.. kanske blir nästa mascara jag köper. =)

  5. Wow, vilket maffigt resultat!

  6. Guuud va bra den blev på dig, jag gillar den skarpt…snart inne på min 2:a :p Ett tips senare är att den kommer i vattenfast, det brukar hålla böjen kanooonbra om man vill slippa primer, men nackdelen är ju borttagningen sen förstås😉

  7. Jättesnyggt! Det får nog bli en sådan när väl köpförbudet är upphävt – eller nja, mascara måste man ju byta regelbundet, definitvt ett undantag, eller hur? :-)!

  8. Riktigt snyggt!😀

  9. Fint:) Blev sugen på att testa:)

  10. Det där är redan min favorit!🙂

  11. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Nyhet! 24 False lash effect & Gold edition från Max Factor

Kommentera

