EOTD

Jag försöker verkligen få kläm på det här med att fotografera EOTD men det är svårt och vill sig aldrig riktigt. Antingen blir bilderna för oskarpa eller så blir ljuset fel och färgerna missvisande. Men övning ger färdighet, så jag ger inte upp – tills jag lyckas bemästra denna konstform får ni hålla till godo med försöksmaterialet.

Idag har jag sminkat mig på följande vis:

Metal urge shadow i Material gold som grund över hela locket upp till ögonbrynet. På den rörliga delen har jag lagt skuggan Satin taupe och suddat in pigmentet Pinked mauve i globlinjen upp mot brynet. I inre ögonvrån och under ögonbrynet har jag highlightat med pigmentet Gold dusk. Mascaran är False lash effect från Max Factor och brynen är målade med I.d Bare Minerals Brow shadow i Dark blonde. Alla skuggor och pigment är MAC.

004006007

4 responses to “EOTD

  1. Jättefint! Kan inte sätta fingret på det, men så här kan jag tänka mig att gå sminkad🙂

  2. Jag tycker dina bilder blir jättebra, men jag förstår ditt dilemma. Jag får altid hålla på hur länge som helst för att få till en någolunda bra bild. Passar även på och önskar dig ett riktigt gott nytt år. Kram

  3. för mig var hemligheten att ställa in skärpan på mitt eget sätt, jag och fästmannen bråkar alltid alltid alltid om att jag ändrar skärpan hela tiden :p
    I alla fall så ändrar jag den manuellt till avstånd på ca 15-20 cm.

    Om du redigerar i Photoshop så kan du, om du inte redan gör det, justera bilderna med auto levels och ibland även auto color.

  4. vad är eotd?

Kommentera

