Gemensam recension: Ansiktsmask

Hux flux vart det sista söndagen i december 2008 och det är dags för en gemensam recensionsövning med bloggarna i nätverket Pret-ty. Denna gång är det ansiktsmasker som ska recenseras och jag har valt en från favoriterna Dermalogica.

Intensive moisture mask är en tjock, vit kräm som påminner om marängsmet. Den doftar fräscht kommer i en sedvanlig vit-grå Dermalogica-tub. Masken funkar för alla hudtyper men är speciellt lämpad för torr hy med fina torrhetslinjer och fnasiga partier. Jag har känslig blandhy som lätt blir yttorr, speciellt under vinterhalvåret, och behöver således all fukt jag kan få.

Den vita marängkrämen är väldigt dryg och känns lite sval på huden. Den är lätt att smeta ut på huden och stelnar inte. jag brukar låta den sitta på i upp till 30 minuter, speciellt om jag använt en något uttorkande och djuprengörande mask eller peeling innan. Ansiktet känns som inpackat i den skönaste av krämer och jag inbillar mig alltid att jag riktigt känner hur porerna suger åt sig av allt välgörande i masken. Masken sköljes av med ljummet vatten eller torkas av med fuktig handduk (vilket jag föredrar) och resultatet är en sanslöst återfuktad, mjuk och strålande hy. Min hy blir strålande både direkt efter att jag använt masken och mellan gångerna, det är som om huden uppgraderats för var gång jag använt den. Jag är helt såld på den här fuktbomben och rekommenderar den till alla som behöver en rejält återfuktande produkt!

Nyckelingredienser: Vitamin A, C och E, Ginko biloba, honung och jams.

Pris: Ca 400 kronor
Betyg: MVG

2 responses to “Gemensam recension: Ansiktsmask

  1. Kan bara instämma. Min för vintern hopplöst flagande och torra panna svarar verkligen på den här och även deras multi-vitamin mask. Främst om jag peelat ordentligt först, då blir verkligen huden superlen efter masken fått verka.

  2. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Dermalogica: Masker

Kommentera

