theBalm – Sexy Mama

saxy-mama-thebalm

Liksom så många andra tenderar jag att bli hyggligt glansig i t-zonen frampå dagen och det är ju inte sådär jätteläckert faktiskt. Jag har tidigare försökt råda bot på detta med blottingpapper från bland annat MAC och Japonesque, men det blir både pilligt och rätt dyrt i längden att läska av ansiktet i tid och otid. Bättre då att satsa på ett blottingpuder tänkte jag och köpte Sexy Mama från theBalm! Det här pudret har varit väldigt omskrivet runtom på skönhetsbloggarna och alla verkar lika förstjusta i det. Vis av erfarenhet vet jag ju dock att saker som ”alla” gillar inte nödvändigtvis funkar för mig, så jag var rätt skeptiskt inställd till den här lilla pappersdosan. Själva pudret är en ljust persikofärgad sak som jag först trodde var ett milt rouge, men jag insåg snart att det trots allt är transparent och inte ger minsta färg alls. Det passar med andra ord alla hudtoner vilket är ett stort plus!

Det följer inte med någon applikator så man får fånga upp pudret med sin favvoborste och svepa över ansiktet, jag tar bara på de partier där jag brukar bli flottig. Jag väljer att avsluta min sminkning med det här pudret för bästa effekt, kanske kan man även grunda med det för att gå ett ännu bättre resultat? Funkar det då? JA! Tänk för att det gör det! Jag var som sagt skeptisk, men kunde lägga ner min fundersamhet direkt för jag har inte varit glansig och flottig i ansiktet en enda gång sedan jag började använda Sexy Mama över min vanliga mejk och det har faktiskt inget tidigare lyckats med!

Det enda minus jag ser är själva förpackningen. En rätt sjavig pappersask som inte tål väta alls och som visserligen innehåller en spegel men ingen applikator. Den känns rätt billig med andra ord. Men å andra sidan kostar Sexy Mama runt 160 kronor och för de pengarna får man i gengäld ett fenomenalt blottingpuder och då kan man ha överseende med den bristfälliga (om än söta) förpackningen.

Pris: 159 kronor
Betyg: MVG

– – –

Läs mer om theBalm här.

3 responses to “theBalm – Sexy Mama

  1. Verkar som en bra produkt. Får kolla in den senare!🙂

  2. Kanske man skulle ta o beställa…..🙂

  3. RM: Det tycker jag absolut! Jag blev positivt överraskad.:)

    Regina: Kanske nåt att önska sig i julklapp?:)

Kommentera

