Margarita Bloom – Little Miss Perfect Pout läppskrubb

little-miss-perfect-pout

Det var mycket snack om läppskrubben från Sara Happ förra året och bland annat Bjooti blev riktigt kär i den lyxiga lilla burken. Jag blev sugen men kände att priset på strax under 300 kronor var väl saftigt för grynigt vaselin och lyckades hålla mig ifrån att klicka hem en liten ask. Med min senaste beställning från Satine slank däremot en annan läppskrubb med i ordern och det är Little Miss Perfect Pout från Margarita Bloom. Ett väldoftande mjukt stick som är tänkt att ta bort allt fnas och knas på läpparna. Med tanke på att priser var några tior i jämförelse med Sara Happ-burken kändes det som om jag tjänade på att köpa ett peelingstick.😉

Nåvä, nu har jag testat peelingen och det är dags för ett omdöme. Jag gillar Little Miss Perfect Pout! Hon kommer som sagt i stiftform men är rätt lös i konsistensen, så det funkar inte att bara måla på läpparna för då hamnar halva stiftet i munnen. Man får istället ta lite på pekfingret och tillsammans med yttepyttelite vatten massera in peelingen. Det gäller att vara försiktig för läpparna är känsliga typer och det är lätt att man skrubbar för hårt i sin iver efter pussmjuka läppar. Gör heller inte misstaget att ösa på för mycket av produkten, den är väldigt dryg och man kommer långt med bara lite grann. Försiktighet och måttfullhet är alltså ledorden här.

Resultatet blir i gengäld rosiga, löjligt lena läppar som känns sådär mysmjuka och perfekta, just som man vil ha dem! Men frågan är om inte resultatet blir detsamma om man använder sig av sin tandborste och följer upp med sitt favoritläppbalsam… En bra men rätt onödig produkt som jag gillar men inte kommer köpa igen. Det verkar förresten inte gå ser jag nu, produkten tycks ha försvunnit från Satines hemsida. Kanske finns den på någon annan webshop?

Pris: Ca 50 kronor (på rea)
Betyg: G

– – –
Läs mer om Margarita Blooms produkter här.

One response to “Margarita Bloom – Little Miss Perfect Pout läppskrubb

  1. va söta grejer du har!

Kommentera

