EOTD Warm eyes

warm-eyes

Här har jag använt tre färger ur min nya Warm eyes palette från MAC, den jag visade förra veckan. Jag har använt de inringade färgerna på bilden, ljusast som highlighter och i inre ögonvrån, den metallicgröngrå över den rörliga delen och upp mot brynet och slutligen den vinröda i ett liggande v i yttre delen av ögat och längs med den undre fransraden. Hur jag än gör vill inte min kamera snappa upp skiftningarna i sminkningen så den vinröda färgen syns knappt, lite trist. Hur gör man egentligen för att få ett schysst EOTD-foto? Nåväl, ni får ta det för vad det är och förhoppningsvis i alla fall få ett hum om hur färgerna ser ut. De är för övrigt rätt smuliga, men sitter bra när de väl är på plats och ger väldigt snygga skiftningar beroende på vilket ljus man befinner sig i.

we-eotd

6 responses to “EOTD Warm eyes

  1. Jättesnyggt! 🙂
    Vad blev det istället för den andra paletten du skulle bya?

  2. Snygga färger. Ah vad jag är sugen på denna palett.

  3. Snyggt, bronsiga toner är the shit. 🙂 Jag brukar tycka att det hjälper lite att använda blixt för att få fram alla tjusiga färger och skiftningar i skuggan.

  4. Fåfängis: Jag har inte hunnit in till stan för att byta till nåt annat än.:S Tips?:)

    RM: Tack, vad kul att du tycker det!:)

    SJ: Hihi, du kanske ska önska dig den i julklapp?:)

    Des: Tack!

    Kajsa K: Haha, ja brons är finemang för alla ögon faktiskt.:D Jag har testat det där med blixt men då blir det en bländad bild som är helt vit nästan. Hur jag än gör blir det knas.;´(

Kommentera

