Heja Hollywood lips!

hl-lips

Jag ligger som bekant hemma med en monsterförkylning den här veckan vilket innebär en hel del snytande av den rinnande näsan. Jag blir alltid torr om läpparna av allt snytande och brukar bli illröd, få skavsår och eländes elände från näsborrarna ner till överläppen typ. Rött, svidande, fnasigt och ömt är inte mysigt! Vanligtvis brukar jag har massvis av olika varianter av läppbalsam hemma men av någon märklig anledning har de alla sprungit och gömt sig, förmodligen i desperat flykt från förkylningsbacillerna, så jag har inte haft nåt beprövat att smörja mig med. Med mitt paket från Satine som kom härom veckan följde ju däremot en ny produkt, Soothing day relief från Hollywood lips, en söt liten burk med rosa lock och gult vaselinliknande innehåll. Jag hade inte speciellt stora förväntningar, men det här har faktiskt blivit en storfavorit under veckan och har räddat mina läppar från fnasdöden! Balsamet är som en vaselingelé och doftar milt av tandkräm. Till skillnad från vanligt vaselin lägger det sig inte som en hinna över läpparna, utan går verkligen in i läpparna och gör dem både lena och lugnade. Jag älskar min lilla burk och rekommenderar den absolut till alla som behöver extra omsorg om sina läppar, vare sig man är förkyld eller ej! Heja Hollywood lips!

Kolla in övriga sortimentet från Hollywood Lips här.

Pris: 89 kronor på Satine.se
Betyg: MVG

Tillägg: Man kan även shoppa Hollywood Lips på deras egen hemsida. En burk kostar där en tia eller två mindre än på Satine och frakten går på ca 79 kronor till Sverige. De har samma utbud som Satine, men har även kit med olika produkter i till väldigt bra priser. Värt att kolla in om man vill köpa på sig lite mer eller går ihop några stycken och beställer.

One response to “Heja Hollywood lips!

  1. Den ser riktigt härlig ut.🙂

Kommentera

