Maybelline – Define-a-lash

definealash

Jag vill gärna tipsa om en tokigt bra mascara som verkligen ger både volym, längd och separerade fransar. Define-a-lash från Maybelline har funnits på marknaden ett bra tag nu men det var inte förrän nyligen som jag köpte en egen för att se om mina fransar kunde bli lika snygga som Rouaas. Det finns en grön variant som ger längd och definition och en rosa som förutom detta ger volym, och volym är något jag vill ha när jag målar mina fransar. Define-a-lash funkar fantatiskt! Den långsmala gummiborsten har massa små piggar som fångar upp varje frans och formar dem till långa, välmålade skönheter som inte får de minsta klumpar. Den är väldigt lätt att använda och ett par lager ger ett riktigt schysst vardagsresultat. Borsten får dessutom med sig lagom mycket färg upp från hylsan, ett stort plus eftersom jag tycker det känns krånligt och slösaktigt att orka av genomkladdiga borstar innan applicering. Det här är absolut en av de bästa mascaror jag testat från ett budgetmärke och definitivt den bästa från Maybelline.

Pris: Ca 120 kronor, men finns ofta till erbjudande på t ex H&M
Betyg: VG

One response to “Maybelline – Define-a-lash

  1. Tyvärr denna mascara ger mig panda effekt på seneftermiddag, kväll. Mascaras svart färg kommer på skinet istället.

Kommentera

