MAC – Intriguing Scarlet Warm eyes

Host, snörvel och allmänt elände – mitt under min födelsedagsfest i lördags kväll slog den värsta förkylningen i manneminne till och jag har legat däckad med feberfrossa sedan dess ungefär. Nu har dock feber (tillfälligt?) flytt sin kos och jag har lyckats ta en dusch, få på mig rena myskläder och dessutom ta kort på en present jag fick i helgen. Låt mig presentera Warm eyes från MAC´s Holiday-kollektion, Passions of red, en röd jänta som innehåller 6 olika skuggor i varma nyanser.

mac-warm-eyes

Här har vi då själva dosan. En knalligt röd sak som känns på gränsen till kitschig. Jag hade förväntat mig samma tyng som hos fjolårets juletuier med skuggor, men den här känns mer plastig faktiskt.

mac-warm-eyes-2

I etuiet hittar man så en spegel, en pensel och de sex ögonskuggorna.

mac-warm-eyes-3

En närmare koll på färgerna; Warm suede, Grand entrance, Gentle heat, Real drama, Well spiced och Sweet joy

mac-warm-eyes-4

Här har jag swatchat färgerna, den som står ut mest av de sex nyanserna är den metallicskimrande, jag hade gärna sett att fler av skuggorna haft samma lyster. Jag återkommer med EOTD så snart jag blivit frisk och sminkbar.


Jag fick faktiskt även systern till Scarlet, Fascinating Ruby Smokey eyes, men insåg att jag har väldigt snarlika färger i min smokey Royal assets-ask från förra året. Jag tänker därför byta den mot något annat smarrigt från MAC, någon som har förslag på vad jag ska byta till? 🙂

8 responses to “MAC – Intriguing Scarlet Warm eyes

  1. Trevligt, Sublim!
    om det går, byt den mot cool eyes! tjusigaste lila paletten jag sett på länge!

  2. Vad roliga presenter du fick! Grattis i efterskott 🙂

    Jag hade nog passat på att byta till en lite dyrare pensel/borste, om det är något du behöver. Det svider alltid att behöva hosta upp det själv när det väl kommer till kritan, så det kanske kan vara en bra idé? Till exempel skunkborsten, eller två ögonpenslar – det blir ungefär i samma prisklass som paletten.

  3. Vilka underbara presenter!! Hoppas ändå att det var en kanonfödelsedag trots förkylning! Kram! //Fåfängan

  4. Ohh Gentle Heat såg riktigt snygg ut 😉

  5. precis vad jag misstänkte. synd att du inte sa så du kunde fått kvittot idag. men vi kanske kan ta en gemensam shoppingdag?
    penslar eller little darlings kanske?

  6. åå mums vilken heting palett! 😛 Riktigt fin!

  7. Pingback: EOTD Warm eyes «

Kommentera

