Recensionsdags: Sugarbaby Manicure Kit

Så var det då det där handkitet från SugarBaby som jag skrev om igår kväll. Jag hade kollat in det här kitet på Inezzas rea rätt länge innan jag slutligen beslöt mig för att köpa det till mig själv i födelsedagspresent (jag blir 34 på lördag) och jag är så nöjd med min prickasent! Kitet innehåller en kräm, ett balsam, en skrubb samt ett par jättesöta rosa vantar med Piggelin-gröna prickar på. Alla produkter doftar som den smarrigaste jordgubbsmilkshake och är alldeles lagom söt och bärig för min kräsna näsa.

sugarbaby

Skrubben är grov och rejält rivig och lämnar händerna lena som sammet. Den är dessutom riktigt dryg vilket alltid är ett plus!

Balsamet är en underbar historia vars konsistens påminner om kompakt mousse, för att vara paradoxal. På händerna förvandlas den till en mjuk kräm som snabbt går in i huden och lämnar kvar en lenhet och en fantastisk doft. Underbart! Balsamet är också avsett som extra vård för naglar och nagelband, så man gör rätt i att massera in det lite extra på dessa områden.

Krämen, som kommer i en klämtub, doftar lika fantastiskt men är något fetare varför den kan tänkas vara bättre att använda till natten eller om man är rejält uttorkad om händerna. Den går visserligen in snabbt i min hud även den, så det är helt enkelt en smaksak hur man väljer att använda dem.

Vantarna då? Jo, de är i skön bomull och är tänkta att tjäna som inpackningsskydd under natten. Den tillhörande bruksanvisningen säger att man ska börja med att skrubba händerna för att följa upp med valfri återfuktare och sedan låta denna verka under vantarna över natten. Jag tycker väl inte att vantarna gör nån större skillnad, men de är fasligt söta i alla fall.

På det hela taget är jag mer än nöjd med att jag äntligen klickade hem det här handvårdande kitet och jag rekommenderar det absolut till alla som vill ta hand om sina händer lite extra nu under vinterhalvåret. Det är också en perfekt julklapp till mamma, syster eller någon annan tjej man vill skämma bort.

Pris: 249 kronor
Betyg: MVG

Tillägg: Jag såg nu att kitet är slut hos Inezza, är det någon som vet om det finns att köpa någon annanstans?

3 responses to “Recensionsdags: Sugarbaby Manicure Kit

  1. Låter fantastiskt, precis som något också mina vintertorra händer skulle behöva. Själv brukar jag skrubba mina händer och nagelband med olivolja och salt, låter kanske lite brutalt men det fungerar riktigt bra.🙂

  2. Pingback: LipGloss Bitch » Bloggat

  3. tror på eleven, men är inte säker…

Kommentera

