Freeport

Utanför Göteborg ligger orten Kungsbacka och strax innan man kommer till downtown Kungsbacka passerar man Freeport. Freeport är en s k outlet som funnits i några år och som jag faktiskt aldrig besökt. Mycket beroende på att man bäst tar sig dit med bil, något jag vare sig äger eller har lov att köra. Nåväl, idag kände jag mig spontan och åkte pendeltåg till Freeport outlet för att spana in vad det egentligen är fråga om.

Utan att trassla in mig i beskrivningar om den tråkiga arkitekturen, bristen på kunder, spökstads-paralleller och liknande så konstaterar jag att de enda skönhetsfynd som fanns att göra där var en Viva la Diva-ögonskuggspalett (den där som alla har eller åtminstone vill ha) för 119 kronor (i stan kostar den 159), ett läppstift från Givenchy för 30 kronor samt en gigantisk flarra shampo från Goldwell. I övrigt var det mest kläder som inte passar mig och heminredning (roligt!). Shampot inhandlades Bellbox som också har butik på nätet, en affär till bredden fylld med alla tänkbara sorters shampon, balsam, mousser, sprayer, wax och liknande. Servicen var fenomenal och gratis prover en självklarhet. Bellbox rekommenderas!

Bilder och recensioner på shampot och stiftet kommer, men nu är jag hungrig som en varg och ska sätta tänderna i ugnsbakad lax. Mumma!

6 responses to “Freeport

  1. Ja, det känns som en spökstad. Finns det fortfarande en massa tomma lokaler? Jag har inte varit där på länge nu. Minns att jag hittade Esprit-kläder som var rätt snygga när jag var där, men de fanns inte i min storlek. Bara XS och XXL…

  2. Skulle vilja dit och kolla kläder..har faktiskt aldrig varit där. //Fåfängan

  3. Jaa jag vet…det stog att de skulle vara jättemycket volym men jag blev helt besviken!!!Jag tycker att man aldrig får prover på bellbox:S! Känns som man ALDRIG kan prova hårvård fast det är ju lika vikitgt som hudvård och kostar nästan lika mycket! konstigt va?!

  4. Åh, Freeport, när ska jag komma dit? Har varit nyfiken i flera år!!! Den här Viva La Diva paletten är jag så sugen på!!!! Var hittade du den?
    Ha det gott!
    Erika
    PS Jag novemberutmanar dig!

  5. Ahh guuud, det är typ 123 år sen jag var där…vill dit NU!!

  6. Jag gillar Freeport, jag tycker att jag alltid hittar nått.

Kommentera

