Är det bara jag…

…eller har priserna på Strawberrynet saftat till sig den senaste tiden? Okej, dollarn styr ju en del men inte mycket. En krämskugga från Clarins som kostat runt 105 kronor i över ett år kostar nu plötsligt 144 kronor – en rejäl höjning alltså! Och detsamma gäller de flesta andra produkter jag regelbundet brukar spana in. Är det nån som har noterat detsamma och har en teori om varför? Jag menar; att köpa en produkt via Strawberrynet för samma pris som i butik här hemma känns på nåt sätt… inte aktuellt. Trist på en nätshop som varit en bra källa till prisvärt smink (jag tillhör de som bara haft tur med alla mina köp). Misär, sorg & elände.😦

5 responses to “Är det bara jag…

  1. Det har blivit sjukt mkt dyrare! Jag antog att det var dollarns fel, tycker att priserna brukar följa den ganska bra…

  2. Fattar inte heller varför det dragit iväg. Priserna har ju varit kalas länge – men inte längre… Antar att dollarn till viss del står för höjningen men det måste vara mer som ligger bakom

  3. Tack rara du, för tipsen om Dermalogica – setet du rekommenderade är redan beställt!!

  4. Nej, det verkar konstigt. Om det skulle bero på dollar kursen skulle Clarinsskuggan
    kostat ca 120 kr, inte nära 150!

  5. Det där har jag retat mig på rejält…
    Jag har upptäckt att L’occitane tom är billigare om man köper det här i Sthlm på vissa produkter. Vad hände med discount prices?

    /L

Kommentera

