Japonesque Mineral Brushes

Bra borstar och penslar kan man inte få för många av och det är faktiskt dags för mig att uppdatera några i min samling. Jag gillar borstar från MAC, Bare Escentuals och Laura Mercier bland andra men har även några stycken från Japonesque. Problemet med just Japonesques borstar är att de håller en ojämn kvalitet. En del borstar är superbra och funkar tvätt efter tvätt medans andra säckar ihop efter bara några månader och tappar formen helt. Creaseborsten är ett exempel på en borste som började sin karriär hos mig som en fin och perfekt formad pensel som verkligen underlättade såväl skuggning som blendning. Men det tog bara en tvätt så började den falla ihop och nu är den så gott som oduglig till sitt ändamål. Sedan finns det de mindre ögonskuggsborstarna som håller riktigt bra och rougeborsten är en höjdare!

Det är hursomhelst lite blandade känslor när jag ser de fina borstarna som Satine nu tagit in i sitt sortiment. En serie verktyg för just mineralsmink låter perfekt och visst är de vackra att titta på med sina bronsiga skaft? Frågan är bara hur deras livslängd är; jag betalar hellre ett par hundra extra för en borste som håller en smärre evighet än en billigare variant som rasar ihop innan man hinner säga H&M. Är det någon som testat de här sötnosarna? Skriv gärna en rad och berätta vad du har för erfarenheter av dem eller andra Japonesque-produkter!

One response to “Japonesque Mineral Brushes

  1. Va! Creaseborsten som hållt sig så fin för mig!

Kommentera

