Concealer-cravings

Egentligen är jag väldigt nöjd med mitt Secret brightening powder från Laura Mercier, det täcker, jämnar ut och ljusar upp även de tröttaste ögon och får hela ögonpartiet att stråla. Men bara för att man hittat en bra grej betyder ju inte det att det inte kan finnas fler, eller? Benefit har just kommit med ett nytt concealerpuder som heter Powderflage och ger mig en oerhörd klåda i klicka-hem-fingret.

Så här står det på Benefits hemsida:

For camouflaging dark circles & fines lines, powderflage is fast, easy, light & breezy! Virtually weightless, this silky, light pink powder magically camouflages & diffuses. The ”flager” brush conceals in 2 quick strokes. Use powderflage alone for light, bright concealing & diffusing or over your cream concealers for x-tra coverage.

Tips and tricks: With ”flager” brush, sweep powderflage over dark circles or lines you want to diffuse. Use alone or over makeup.

Visst låter och ser det som nåt man helt enkelt måste testa? Jag förbannar att det inte finns någon återförsäljare här i Göteborg (eller Sverige för den delen) så att man kan klämma och testa lite innan man slår till på ett köp. Å andra sidan är förpackningen i sig så söt att man nästan kan komma undan med ett felköp bara för den sakens skull. Jag hoppas att den kommer in till ASOS eller HQHair inom kort även om det vore bra för min plånbok om den inte gjorde det… På Benefits amerikanska hemsida kostar den $28.

3 responses to “Concealer-cravings

  1. Men åh! Jag behöver ingen ny concealer egentligen, men när den kommer i en såhär besdårande förpackning får man göra undantag…
    Ja, varför finns det ingen återförsäljare i Gbg så man kan få klämma lite på denna skönhet?!:/

  2. Ahh skapade ett stort habegär….jag tror jag behöver tjata på någon ;))

  3. Sofia: Visst är det gräsligt trist att ingen butik plockat in Benefit.:(

    Inthemake: Tjata lite från mig med.;)

Kommentera

