Kroppsvård från Body Farm

För ett tag sedan fick jag en hel bunt med krämer att testa mig igenom. Märket är BodyFarm och säljs hos Spastugan. Jag var obekant med märket tidigare men läste på deras hemsida att det är ett grekiskt märke som tydligen är poppis hos bland andra den ljusa tjejen i Alcazar. Nu är väl kanske inte det något som gör att jag springer benen av mig efter en body lotion, men det är alltid kul att prova nya saker.För mer produktinformation i form av innehållsförteckningar och liknande, gå in på Body farms hemsida och läs vidare.

Jag har testat fyra olika body butters, åtta body lotions, fyra body scrubs och en shower gel.
Jag tänkte ge ett allmänt omdöma om vardera produktkategori och sedan beskriva de olika dofterna.

Body butters

Jag tillhör inte dem som älskar att smeta på tjocka, smöriga body butters utan tycker oftast att de är alldeles för feta för min hud. De här kroppssmören tillhör inte något undantag utan är rejält smöriga och tjocka, de påminner i konstistensen om smeten som blir om man vispar ägg, socker och smör till muffins. De tar en liten stund på sig att gå in i huden men lämnar sedan en len och rejält återfuktad hud. Jag smorde in mina superfnasiga och torra armbågar innan jag gick till sängs och på morgonen var de som nya. Det är ingen tvekan om att det här är en riktigt schysst återfuktare för de som gillar body butters, jag tillhör dock inte dem.
En burk innehåller 200 ml och finns i dofterna Avocado, Mango, Cocoa, Cocos.

Body lotion

Det här är mer min melodi! Ska jag smörja in mig ska det vara med lätt svalkande och lättarbetade lotioner som snabbt går in i huden och inte tvingar mig att gå runt naken och flaxa med armar & ben i väntan på att jag ska torka. Vem har tid med det? Det enda negativa jag hittar med de här lotionerna är att de är lite väl rinniga för min smak, de hamnar lätt på golvet och lite överallt om man inte handskas med dem på ett kontrollerat vis.
En flaska innehåller 250 ml och finns i dofterna Mango, Kardemumma, Grape, Oliv, Koriander, Grönt te, Ingefära, Vanilj, Sandelträ, Cederträ, Kanel, Cocos.

Body scrub

En geleaktig peeling som till utseendet påminner mycket om en sockerskrubb. Den är brun som farin och innehåller massa korn av olivkärnor och sjögräs. Den skrubbar bra men känns inte speciellt dryg då den är ganska lös i konsistensen. En helt okej vardagspeeling! En burk innehåller 200 ml. Finns i dofterna Mango, Papaya, Sandelträ och Cocos.

Shower gel

Det här är min favorit i gruppen. En tokhärlig genomskinlig duschgelé som verkligen löddrar, rengör och doftar himmelskt! Jättedryg och prisvärd och en produkt jag kommer köpa på mig fler av.
En flaska innehåller 250 ml och finns i samma dofter som body lotions.

Dofterna

Cocoa: En lite läskig doft som påminner om smält kokosfett blandat med choklad.
Coconut: Kokos, kort och gott.
Avokado: En lite sötsyrlig doft som känns fräsch.
Mango: En riktig höjdare! Som om man mixat mango med citrusfrukter till en smoothie.
Vanilla: Lagom söt vanilj, passar även den som inte gillar söta dofter.
Green tea: En fräsch doft med lite citrus och söta undertoner.
Kardemumma: En favorit! Tänk mild kardemummakaka. Den här kan jag inte låta bli att sniffa på!
Cedarwood: Klassisk herrdoft med lite rökig, trädoft.
Oliv: Tvålig, lite som klassiska Lux-tvålen.
Sandelwood: En mildare herrdoft.

På det hela taget tycker jag att det här känns som en bra serie med vardagsprodukter. Fräscha krämer, smarriga dofter för alla smaker, relativt dryga och prisvärda och bra förpackningar väger också in.
Betyget blir VG för hela serien.

Alla produkter finns att köpa på Spastugan och kostar där mellan 75 och 150 kronor. Man kan även beställa dem, och många andra produkter för kropp, ansikte och hår, via Body farms egen webshop.

4 responses to “Kroppsvård från Body Farm

  1. Funderar på att lägga en beställnig.🙂

  2. Pingback: Dagens sköna inlägg | Lovely Bubbly

  3. Pingback: Bubbel » Arkiv » Dagens sköna inlägg

  4. Pingback: Papaya body scrub gel » Kajalpennan

Kommentera

