Lancôme – Aqua fusion

Förra sommaren använde jag med förtjusning krämen BienfaitMulti-vital SPF 15 från Lancôme och det var med denna positiva Lancôme-upplevelse i minne som jag i sommar köpte en burk med gelekrämen Aqua fusion. På Lancômes hemsida står det såhär:

Drop by drop, my skin: infused with moisture, glowing with health.
This silky cream immediately melts into your skin, drenching it with moisture in a burst of freshness. Perfectly absorbed, it continuously saturates your skin from within and durably restores its ideal moisture level.
Your skin is intensely hydrated and radiates with a healthy glow.

Vanligtvis tar jag företagens egna omdömen med en rejäl nypa salt, naturligtvis skriver de massa superlativ om sina egna produkter och man måste se förbi det och bilda sig en egen uppfattning. Men jag måste säga att jag faktiskt instämmer i det som står, det här är en bra återfuktare! Under sommarmånaderna vill jag helst ha en svalkande, lättare kräm som snabbt går in i huden och känns behaglig i värmen och då passar Aqua fusion perfekt! Den är fräsch, lätt och doftar svagt av gurka. Den glider snabbt på plats och sjunker in i huden som lämnar återfuktad och skön. Ibland stöter man på krämer som man tror gör huden len men som visar sig bara bilda ett lent täcka över själva huden på ett lurigt vis, men AF tränger ner i huden som efter ett par veckors användning känns rejält återfuktad och smidig. Eftersom huden blir smidigare och jämnare sitter sminket också bättre vilket är ett extra plus. Jag rekommenderar absolut Aqua fusion till alla som vill ha en riktigt skön kräm under sommarhalvåret!

Pris: Ca 440 kronor
Betyg: MVG

One response to “Lancôme – Aqua fusion

  1. kräm som luktar gurka är av någon anledning alltid en hit!

Kommentera

