MAC – Cremesheen

Jag har lyckats knipa åt mig en liten stund bloggtid hos min mams och passar då på att visa er det här läppstiftet från MAC´s senaste läppstiftkollektion Cremesheen. Som namnet antyder handlar det om krämiga stift och temat är kommunikation vilket gett färgerna fyndiga namn som On hold, Speed dial, Crosswires och Stay in touch. Sammanlagt handlar det om 14 olika färger och det stift jag fastnade för på beskrivningen var On hold. På MAC´s hemsida beskrivs färgen som Mid-tone yellow raspberry och den tillhörande swatchen visar en rätt bärig nyans. Jag blev därför mäkta förvånad när jag klickade hem ett stift med detta namn och insåg att färgen snarare är en korallrosa nyans som bättre stämmer överens med beskrivningen till färgen Ravishing eller Fanfare.

Nåväl, med tanke på att det är ett stift som en av mina trogna kontakter på Ebay fått från MAC i nåt slags pre-presskit så är det väl kanske inte 100% säkert att färgen jag köpt är just On hold. Hur det nu än är med den saken är det här ett skönt och krämigt stift som är lätt att applicera och sitter på skapligt under ett gäng timmar. Det är däremot inte så fantastiskt att jag känner ett sug efter att köpa fler, men om man lätt får torra läppar och vill undvika fnas-looken är det här absolut en produkt att spana in.

Pris: Gissningsvis 180 kronor
Betyg: VG

5 responses to “MAC – Cremesheen

  1. åh, så snyggt! nu fick jag seriösa MAC cravings!🙂

  2. YAY!!! bloggande Subilubb!
    Jag ska ha något/några av dom stiften, emn jag väntar. hehe…

  3. Åh vad roligt att se ett ”irl”, jag vill verkligen ha ett!🙂

  4. Åh, var har du hittat denna?? Ebay:at?? //Kram Fåfängan

Kommentera

