MAC – Pro Longwear Lustre lipcolour

Jajamensan, visst är det MAC´s Pro Longwear Lustre twins i färgen Red flame/Orange flicker. Det här är ett två-stegs-lippie av typen först färg sedan glans. Färgen är knallröd och målas på med en skumgummiapplikator, färgen sitter som berget och man måste vara försiktig när man målar läpparna så att inget hamnar fel. Eftersom färgen torkar nästan direkt är det svårt, för att inte säga omöjligt, att rätta till misstag i efterhand. Försiktighet och övning rekommenderas följaktligen! Därefter följer man upp med glansdelen Orange flicker som verkligen är just så glansigt och orange som man anar. Var och en för sig är den här Lustre-tvillingen rätt vanliga, det är tillsammans som deras lyskraft strålar och man inte kan låta bli att titta sig i spegeln och pluta med läpparna i tid och otid.

Att det här är ett jätteläckert läppstift/gloss råder det inget som helst tvivel om; färgen är snygg och hållbarheten extraordinär. Det är dock hållbarheten som får mig lite avogt inställd. Först och främst gillar jag inte när man knappt hinner måla på färgen innan den torkat och inte går att rubba. Det kräver verkligen att man är supermegadupernoggrann och säker på handen, alltså inget man målar på under en bussresa. För det andra undrar jag vad produkten innehåller eftersom den är ofattbar svår att tvätta bort. Jag gjorde en swatch på den röda färgen på handen och efter 1 dygn med otaliga handtvättar, remover och FLYTTSTÄDNING MED BLAND ANNAT KLORIN sitter det fortfarande en ansenlig mängd färg kvar på handen. Färgen var lycklgitvis inte lika svår att få bort från läpparna men även där tog det två olika sorters remover, massa gnuggande och flera bomullsrondeller innan all färg till slut försvunnit.

Sammanfattningsvis tycker jag att färgen är jättesnygg men att produkten som sådan inte känns användarvänlig. Färgen påminner dessutom väldigt mycket om det resultat jag fick när jag målade läpparna med Sci-fi-delity-läppstiftet och lade ett lager gloss från Nouba över… Se här.

3 responses to “MAC – Pro Longwear Lustre lipcolour

  1. Vet om/när den kommer till Sverige?

  2. Kajalpennan: Jag har tyvärr ingen aning.:( Hör med tjejerna på Pret-ty!:)

  3. Underbar recension, tack!

Kommentera

