Clinique – Repairwear lift night

I våras fick jag en burk med en kräm från en väninna som bland annat jobbar med Clinique. Hon var trött på att jag beklagade mig över små inkapslingar och pormaskar som vägrar ge med sig och rekommenderade Repairwear lift night som en bra nattkräm som inte bara skulle luckra upp orenheter över natten, utan också som en lätt upplyftande och åtstramande produkt mot begynnande ålderstecken. Det sistnämda är jag väl sådär noga med, men orenheter är ju aldrig välkomna så jag gav krämen en chans.

Repairwear lift night finns för torr, kombinations- eller fet hy. Jag har testat den för torr hy. Den finns också i några varianter för dagkräm, bland annat en med solskyddsfaktor. På Clinique rekommenderar man att man använder en rejäl solskyddsfaktor på dagtid när man använder Repairwear.

Själva krämen är väldigt tjock och krämig, lite ljusblågrön och doftar inget speciellt. Då den är så tjock måste man arbeta in den lite mer än vad jag är van vid då det gäller med gelebaserade krämer. Den känns tung på huden, men en nattkräm kan ju få vara det tycker jag, man ska ju ändå gå och lägga sig och behöver inte följa upp med smink. Första veckan tyckte jag att den gav en rejäl återfuktning och verkligen trängde ner i porerna. Andra veckan började jag få lite röda rickar på kinderna och tredje veckan gjorde den mer nytta än skada. Jag ska inte säga att det här är en dålig kräm, den kan säkert fungera för någon med normal hy utan problem eller på någon som har väldigt fet hy. För min känsliga hy som gärna blir yttorr och får små röda blemmor var den tyvärr alldeles för stark och gav motsatt effekt än vad som från början var tänkt.

Jag rekommenderar alltså att man innan ett eventuellt köp ber om ett prov på krämen så att man inte lägger ut flera hundralappar på en produkt man inte tål. Egentligen gäller det alla krämer man tar på i ansiktet och jag kommer själv vara än mer försiktig i framtiden.

Pris: Ca 500 kr
Betyg: IG

3 responses to “Clinique – Repairwear lift night

  1. Du har såå rätt, testa innan köp, jag har inga problem att lägga en stor peng på hudvården, under förutsättning att jag vet att den funkar såklart😉

  2. varför är din header hackig?? :S

  3. nu är det inte hackigt längre! skumt.

Kommentera

