YSL – Palette Esprit Couture

Via skönhetscommunityn Pret-ty kan man göra många fina byten via bytesplatsen för smink, parfymer eller andra skönhetsartiklar. Jag har gjort ett flertal klockrena byten som gjort mig väldigt glad, nu senast är det gamla parallellklasskompisen Inthemake som bytt bort en underskön palett från YSL mot lite saker från mig.

Paletten är den där tjusiga saken föreställande en kvinna iförd klänning med en stor rosett på ryggen. Den innehåller fyra olika färger som går att kombinera till både ansikte och ögon, lite efter tycke och smak.
Jag har försökt swatcha färgerna, men de två ljusa nyanserna var svåra att fånga på bild och de ser näst intill identiska ut på min hand. Den ena är dock gul (nederst t h), medans den andra är vitbeige.

Den tunga guldasken kommer i ett sammetsfodral som innehåller en pensel och en skumgummiapplikator som ligger i varsin liten sydd ficka. Väldigt sött och fiffigt. Naturligtvis innehåller etuiet en rejäl spegel på insidan locket, något som ger en ännu lyxigare känsla. Hela produkten andas lyx och flärd och den enda nackdelen med den här bedårande asken är att jag nu vill ha ALLA YSL-paletter!

5 responses to “YSL – Palette Esprit Couture

  1. Ohh där är ju min gamla inneboende hihiii…;)

  2. Hejsan på dig! Jag vet inte om du fått mitt mejl men jag hade litet problem med e-betalningen för portot. Om det passar för dig kunde jag skicka dig summan med vanliga posten så får du betalt för ditt besvär:) Kram: C/Badis

  3. Kan tipsa om att den fina paletten finns på NK i Göteborg på rea just nu, minns inte exakt vad den kostade men att den var rejält nedsatt. Den är jättefin!🙂

  4. Den där är ju bara för tjusig.

  5. Den skuggan är superfin! Jättefin färgkombination ju:)

Kommentera

