Grease – berättelsen om ett hår.

Jag har rakt, platt hår med torra längder och en hårbotten som blir fet snabbare än håret hinner torka efter en dusch. Därför är det hopplöst för mig att låta håret vara au naturelle och bölja nedför ryggen sådär Timotejigt som de gör på tjejer i reklamfilmer. Antingen är det nytvättat och stajlat i sin page med snelugg eller så är det dagen-efter och uppsatt med en hårklämma. Tredje dagen efter tvätt är håret ännu sunkigare men går att rädda med Dust it. Därefter är det däremot downhill och håret är flottigt, illaluktande och i största allmänhet oerhört läskigt. Många säger sig ha sin bästa hårdag dag 4, något jag alltid avundats och velat uppleva.

Med schampot Bail Divalent från Kerastase lyckas mitt hår inte bara bli tokigt rent för stunden utan också hålla sig rent och fräscht i åtminstone två dygn. Det är en fördubbling av tiden vilket är fenomenalt när man tänker efter. Och det är inte bara flottigheten som håller sig stången lite längre, det blir även lättare att stajla till håret efter en omgång med Bain Divalent. Håret är lätt att forma och sveper runt ansiktet sådär läckert som i reklamfilmer från 1980-talets Stu-stu-stu-StudioLine-reklam från Loreal. På alla sätt och vis är det här ett av världens bästa schampon och jag har lovat mig själv att alltid ha en flaska hemma i badrummet.

Pris: 250 kr på salong, ca 140 kr på Strawberrynet och LookFantastic
Betyg: MVG

7 responses to “Grease – berättelsen om ett hår.

  1. Vad härligt! Jag har inte fett hår, men det ser bara så jädra trist ut att jag måste tvätta det varannan dag. Har ganska långt hår och står inte ut med att sova med utsläppt så jag har den där fula randen där efter hårsnodden… suck! Tvättar det på kvällarna för jag är för trött på mornarna. Så jag har nästan alltid tofs, oerhört fantasilöst!

  2. OMG det låter som den rätta produkten för mig, måste genast skaffa! Jag har PRECIS samma hårtyp som du beskriver och har letat med ljus och lykta, kör själv också stenhårt med Dust It för att få lite oumph vid hårbotten…

  3. Vad roligt att du har hittat ditt under-schampo🙂 Jag har också ett från Kérastase faktiskt, den rosa serien för färgat hår, som jag fick av Ka – har inte hunnit med att prova det än bara! Nu blev jag lite sugen😉

  4. Låter helt galet bra!!!

  5. det där låter helt som en produkt för mig med. Kan inte fatta folk som kan vara en vecka utan att tvätta luggen. Area 51 skulle ren ha norpat mig i det skedet och studerat mig som nån utomjordslig livsform, så flottig är jag att sean paul bleknar, grymma saker.

  6. Pingback: Sublima favoriter 2008 «

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mer rea!

Kommentera

