MAC – Electroflash Fresh green mix

Efter succén med Love connection-duon från Electroflash-serien var jag tvungen, ja tvungen, att köpa en till och beslöt mig för att köra på den omtalade Fresh green mix. Det är en jättevacker skugga med en fin grön halva som slår mot antikguld och en ådrad, lite mörkare grön halva som man kan få till lite olika nyanser med. Färgen och resultatet är det inget som helst fel på, färgerna är oerhört vackra och de skimrar fantastiskt. Men om Love connection smulade så är det inget emot vad den här gör… Grönt, skimrande spill runt hela ögonpartiet, trots att jag varit jättenoga och applicerat med fuktad pensel, tryckt in färgen i det krämiga underlaget, är inte speciellt vackert. Det är synd att de här skuggorna är så svårarbetade för de ger verkligen en sagolik ögonsminkning när de väl är på plats. Men full pott kan det aldrig bli så länge som de är såhär smuliga.

Pris: Ca 180 kr
Betyg: G

7 responses to “MAC – Electroflash Fresh green mix

  1. Vad lustigt, på mig smular den inte ett dugg. Är sjukt nöjd med den just för att den varit så smulfri på mina lock.

  2. Jag har faktiskt inte lockats alls av dessa skuggor.. tittade på dom förut idag på Åhléns men nja, inget för mig (vilket var tur eftersom nästan alla färger var slut nu).

  3. Men, men, men har du köpt mer?😀

  4. Men, men, men, riktigt snajsig

  5. Tråkigt att de smular. Det är grymt störande.

  6. Oj, tycker du! Det är en av de mest lättarbetade jag har!

  7. Bjooti & RQ: Visst är det mysko?! Jag måtte fått ett måndagsexemplar. Eller så har jag nån Parkinson-sjuka på G.;(

    Maria: Satsa på kommande kollektioner du istället!

    Fåfängis: Haha, nä. Den och en gelliner köpte jag senast.:) Colour forms och Starflash har inte packats upp i Gbg än.:(

    BR: Ja, det är inte SÅ snyggt att gå runt med grönt skimmer under ögonen…:(

Kommentera

