L’orèal – Box office lips

Efter framgångarna med Colour juice stick kunde jag inte mostå att klicka hem ett kit med en produkt i samma serie; Box office lips by Colour juice heter de här raringarna. De påminner mycket om Stilas Lip glaze med en mjuk pensel som man skruvar upp färg till och sedan målar med. Färgerna har namn efter olika skådisar eller filmtyper såsom Scarlett och Film noir rouge, de är rätt tjocka och liknar med andra ord Lip glaze även till konsistensen. Jag tycker att just den tjocka smetigheten är nackdelen med den här typen av produkt, det blir lätt kladd överallt och det är svårt att få färgen helt jämn på läpparna som lätt blir randiga. Man måste med andra ord jobba mer med dessa glosspennor än med de vanliga Colour juice sticksen för att få ett optimalt resultat. De sitter dock där de ska och ser läckert glossiga och fina ut på läpparna. De saknar dock det där lilla extra som gör att man köper en produkt fler gånger och jag kommer nog inte klicka hem fler Box Office Lips. På plussidan är däremot att det inte är på långa vägar lika komplicerat att tvätta bort Box office-glosset jämfört med industrikemikalierna i Stilas läppklassiker…

Den här färgen heter Film noir rouge.

Är det förresten någon som vill ha glosset överst på bilderna? Jag har inte ens öppnat förpackningen då jag ser att det är en för ljus färg för min smak, men smaken är ju som bekant delad och någon annan kanske vill testa? Skriv en kommentar bara så ordnar vi det!🙂

Pris: Jag köpte 4 gloss för runt 100 kr på Ebay
Betyg: G

7 responses to “L’orèal – Box office lips

  1. Jamen, ett nude-gloss sitter ju aldrig fel!😉 *hint hint*

    Får man läpparna på köpet?😉

  2. Jag,jag,jag!😉 Klart man vill testa ett nytt gloss, alltid redo

  3. Åhh va snygg!! Njä, inget gloss för mig, nude är inte direkt min grej😉

  4. JA, det är klart att man vill testa!

    Små läppar gör ju sig bekant större med ljusa gloss…

  5. Hej. Kika in på stilrobin.com och gissa vad som finns i paketet. Sätter du nålen på spiken och gissar rätt får du även hem en likasinnig present mot helgens slut.

    Lycka till =)
    //Stilrobin.com

  6. Så läckert! Var hittar du alla snygga lippiesar??😀

  7. Jag skulle gärna vilja prova det du inte ville ha🙂 ljusa färger passar mig bättre än mörka

Kommentera

