Thorn in my side

Dags för en utmaning, det är stencoola Vacker & Underbar som taggat mig den här gången.

Några filmer du rekommenderar: Eternal sunshine of the spotless mind, Romeo & Juliet (OBS! Zeffirellis version från 1968 ) och Fula, skitiga och elaka är tre filmer alla måste se. Annars är jag mer än tv-seriemänniska som sett X-files, Twin peaks och Buffy fler gånger än jag har hår på huvudet.

5 band/artister du gillar: Jag är väldigt old school och tycker fortfarande att The Cure, The Smiths och Depeche Mode regerar. Försöker komma på två nyare band och då får det bli Mgmt och Embassy.

En lite udda maträtt du rekommenderar: En alldeles ljuvlig spansk tapasrätt som jag inte minns vad den heter men som innehåller marinerade kronärtskockshjärtan.

Favoritfärg: Svart, rött, vitt, blått, lila… alla färger är vackra i rätt nyans och sammanhang.

Några manliga skådisar/artister/modeller du tycker har en skön utstrålning: David Duchovny och Benicio del Toro.

Några kvinnliga skådisar/artister/modeller du tycker har en skön utstrålning: Jag säger som V&U – Ellen DeGeneres har en underbar utstrålning! Tänk att vara kompis med henne.🙂

2 tv-program du rekommenderar:
Förutom tidigare nämnda tycker jag att bland annat Dexter och Reaper är sköna. Och missa inte Fringe som kommer till hösten, en blivande klassiker. (Ja, jag är en tv-serienörd utan dess like som alltid ser hela säsonger innan de ens hunnit komma till Sverige).

En bok du rekommenderar: Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg, klassisk kärlekstragedi när den är som bäst. LJuvligt språk dessutom!

3 parfymer du gillar: Näe, det orkar jag inte lista igen. Kolla på bloggen.

Hur ser din morgonrutin ut i badrummet: I badrummet uträttar jag behov, duschar och smörjer in mig. That´s it. Övrig morgonrutin sker i andra rum.😛

Vad äter du oftast till frukost: På vardagarna äter jag alltid frukost med barnen på jobbet och då varierar det mellan äggmackor, olika grötsorter, yoghurt med havrefras och frukter. Te eller kaffe blir det alltid. Hemma äter jag det som finns. Grovt bröd med mosad avocado, rökt skinka och paprika är en favorit t ex. Och det ska vara mjölk och honung i mitt te.

Vad dricker du helst: Helst? Helst vill jag dricka iskalla gintonics med limeskivor i men det går ju inte hela tiden. Iskallt vatten eller iskall cola light får det bli då… Eller te med mjölk och honung. Eller en café con leche. Måste man begränsa sig hela tiden?

Tatueringar, hiss eller diss?:Generellt sätt diss, men hiss om det är fina konstverk på fina armar som hos Rocketqueen och Bjooti. Megadiss för tribel i svanken och sånt bonnigt.

Favoritljud?: Ehm. Jag säger pass här för att inte få märkliga googelsökningar till bloggen.

Något annat du vill tipsa om eller berätta: Glöm inte att stanna upp ibland och andas.

– – –

Uppdatering: Kom på att jag kanske ska tagga nån också! Det får bli: Inthemake, Fåfängan, P´ssion, Makemyday och SminkJante.

One response to “Thorn in my side

  1. *puss!* på dig!!!😀

Kommentera

