Smashbox – Photo finish foundation primer light

Kameran hälsar att han glömde ta på sig linserna innan han tog detta kort.

Det finns väl inte en skönhetsintresserad person i denna (blogg-)värld som inte testat eller åtminstone hört talas om Smashbox numer klassiska primer Photo finish. Många tycker dock att den är lite för fet och bara glider runt på huden och jag är en av dem, den är bra men inte optimal i min smak. Med anledning av att så många delar min uppfattning har Smashbox tagit fram en Photo finish LIGHT som är avsedd för fet hy, känslig hy eller acnetendenser. Den är vit isf genomskinlig och känns mer krämig än silikonigt hal, den påminner faktiskt en del om MAC´s Prep & Prime när jag tänker efter. Den är dryg och försvinner snabbt in i huden och lämnar ingen hinna som det efterkommande sminket glider runt på. Jag vet inte om den dämpar den glansighet som tenderar att smyga sig på efter några timmar, men sminket sitter där det ska och huden känns fräsch, vilket duger bra för mig. Den irriterar dessutom inte min känsliga, sköra hy vilket är suveränt. Jag rekommenderar absolut Photo finish light till alla som vill ha en lättare och något krämigare primer!

Pris: Ca 395 kr på Eleven
Betyg: VG

3 responses to “Smashbox – Photo finish foundation primer light

  1. Har spanat på den där, men priset avskräcker dessvärre… de skulle ha mindre provförpackningar så man kunde testa innan köp.

  2. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublima favoriter 2008

  3. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Nyhet! Smashbox Dark spot correcting primer

Kommentera

