Back with a vengeance!

Nä, nu jädrar i min lilla låda ska här bloggas! Värmen har äntligen börjat ge vika här i Göteborg, regnet smattrar härligt mot rutorna och den underbara hösten är i antågande – då passar det finemang att väcka liv i bloggen!

Semestern har inneburit en väldig massa shopping och jag kommer naturligtvis dela med mig av mina kap så att ni kan dreggla eller förfasas, allt beroende på tycke och smak. Många skojiga, fina och braiga produkter har det blivit och jag tänkte inleda med att visa de sötnosar från MAC´s läpphylla jag bara varit tvungen att införskaffa. Det har blivit många tvång under sommaren, men de här små lippisarna har jag blivit beroende av.

Slimshines är krämiga och ger rejäl glans och lyster, tar man ett lager blir det ett skirare resultat medans ett par ger en mer läppstiftig look. De påminner med andra ord väldigt mycket om Colour juice stick som jag skrev om innan semesteruppehållet, fast med skillnaden att de här ju är från MAC.😉 Hur man än väljer är det underbara färger och en ljuvligt återfuktande konsistens på stiften. Enda nackdelen, som är rätt stor, är att de tenderar att smälta och tappa formen. Efter ett par appliceringar ser stiften inte lika tjusiga ut längre och om man förvarar dem en handväska i sommarvärmen är de på vippen att smälta bort. Man måste alltså ta väl hand om sina små raringar så att de trivs. Mina mår finemang i min Icybag t ex. Men vem gör inte det om man får ligga och mysa intill en kall Coca cola light… ah…

Så här ser tre av de fyra färger jag köpt ut:

Visst är de söta? Den fjärde färgen är min absoluta favorit av de fyra och få ett eget inlägg. De här färgerna heter (fr vänster): Funshine, Pleasing och Kissable.

För att fira att bloggen har startat upp höstsäsongen kommer jag lotta ut ett Slimshine i färgen Funshine! Allt du behöver göra för att vara med och tävla om detta superfina läppstift är att skriva en kommentar om vilken DIN bästa skönhetsprodukt varit i sommar. Har du en egen blogg får du en extra vinstchans om du länkar till tävlingen, men det är absolut inget krav. Jag drar en vinnare på fredag 8/8. Tips! Jag gillar rim… Lycka till!

Ps. Det kommer fler finfina tävlingar framöver, så håll ögonen öppna!

46 responses to “Back with a vengeance!

  1. åå vad roligt! de var jättefina! Jag är också sugen på något åt det lilafärgade hållet på läpparna i höst..🙂

  2. Ah, jag har också Pleasing – köpte det i LA förra sommaren🙂 Håller med om att dom tappar formen lätt, ett av mina bröt jag av en bit på när jag var ute och festade en kväll (nej, vaddå, berusad? pffff).. den andra färgen jag har är Missy och hon är fint orange.

    Det jag inte har kunnat vara utan i sommar har varit min nya ansiktskräm från Murad! Visst, man är sällan utan ansiktskräm men den här.. mmmmmm I’m in love!

  3. Äh, det fick bli en på engelska!

    Funshine funshine oh so fine
    From my hips all the way to my lips
    I wish it was mine!

    Tjingeling!

  4. Sommarens räddning var AloeVera eftersom jag lider av solexem. Aloe99 är bäst!
    Efter dom har lagt sig så blir huden torr och killig, då var Ldb med Sheasmör en hitt.
    Inget rim här inte, lite svårt med sånt, har dyslexi:)

  5. Funshine, du ser ut som mitt drömlippie
    Tur att jag inte är en hippie!
    De sminkar sig ju nämligen ganska sällan
    jag vet vilket jag skulle, om jag fick välja emellan
    att vara hippie eller att vara sminkad
    ajajaj, nu blev jag till fikat sinkad!

  6. aah låter mys!
    slimshine kanske får bli min pys?
    favoriten har varit hello kitty otroligt
    nog
    blushing sticks enligt ett lyckat tips från Bjooti,
    Funshine-färgen låter oerhörd
    god
    som en hallon och jordgubbs
    smoothie

    (väldigt tråkigt rim men jag försökte i alla fall! ;))

  7. Just det, glömde berätta om min favvisprodukt! Det var svårt, men måste nog säga The Body Shops bodybutter i doften Moringa, gör att brännan sitter längre och återfuktar underbart med en härlig doft!

  8. ojoj nu skämms jag nästan! Först när jag läste detta inlägg så lästa jag allt utom sista stycket…
    Här kommer mitt rim;

    Funshine, du sköna
    Med dig på läpparna
    BLir jag en riktig böna
    Kryddig som pepparna

    Jag vet, riktigt dålig, men du ska höra mina julrim, de är ännu sämre!
    haha!

  9. jag vägrar rimma men tipsar ändå om sommarens favvo.
    helt oväntat för en smink och hudvårdsjunkie som mig är det den nya hårklassikern dust it! håller mitt hår i rätt rufsighet och vertikalläge med minsta möjliga ansträngning..

  10. Fröken Fåfäng

    Min bästa sommarprodukt är Boots no7 serum eftersom det ska hjälpa huden att reparera solskador. Iofs använder jag alltid massa solskydd men man kan aldrig vara för säker… Så livrem och hängslen mot solskadad hud för min del😉

  11. Min bästa sommarprodukt måste nog vara Christian Diors ögönpalette Golds. Passar utmärkt till (fejk)brännan!

  12. Ahh rim, jag som suger bortom på att rimma hahahaaa Men jag har som alla andra sommrar RoC Minesol Aftersun som en favorit en sista sommar iår😉

    Slim-skiin, bli miin, du är så fiin.
    Som en slöja på läppan, är du herre på täppan.
    Skaffar man en vill man bara ha fler.
    Och jag vill vinna ett som du ser😉

    Superbra eller hur?? *asg*

    Länkar givetvis

  13. Åh, jag som älskar rim! Svaret är givet, MAC’s Slimshine i Swelter är min sommarfavvo. Here it goes!

    Läppstiftet Swelter är sommarens favorit
    denna röda goding är bättre än akvavit

    Har ingen tid att äta kräftor och nubben ta
    jag aldrig mitt Slimshine kan bedra

    Swelters glossiga färg är som vattenmelon
    håller mig i sminkjunkiens lycklighetszon

    Kanske jag vill variera mina läppar ändå
    gärna då med Sublim-påbrå

    Funshine i aprikos blir en fin variation
    Får den komma upp på RQ’s läppstiftstron?

  14. Jag vill tävla!!

    Mitt bästa sommartips är Body Shops sheaskrubb. Underbar doft och den sitter kvar länge och man bli så mjuk och fin, så att man inte behöver smörja sig efter skrubben.

  15. Med Bahama mama´s bronzer på kind och haka,
    skulle Slimshine-glosset på läpparna smaka!

    Glowet är sommarens favorit
    som till mig från nätet hittat hit.

    Till sommarens sista dagars kraft
    önskas fukt på läpp likt hallonsaft.

    Ett ”lip-smack” från Mac,
    skulle sitta helt fantastiskt, tack!

  16. Redken UV Rescue skimmering oil borde vara ett måste för alla tjejer med torrt och lockigt hår
    Hoppas att jag ett funshine nu får

    Färgen verkar perfekt för mig
    En hyfsat färgmesig tjej

  17. Hej
    Min favorit i sommar har varit min shimmer lotion från victorias secret i doften strawberry champange. man smörjer in sig innan man går ut så får brännan den där härliga lystern och man kommer direkt i partystämning!

  18. Sommar favoriten är helt klart mitt ”Pleasantry” rouge från mac. Eller mitt Dazzleglass ”Ms Fizz”… Hrm. Såhär får det bli:

    Ms Fizz, ms Fizz, I know what you miss:
    A slimstick from Mac and a really deep kiss.
    Somehow it may come true,
    even if you wish out in the blue,
    ´cause Sublim is the ´santa´ with wings
    and I´m a fool for make up things!

  19. I sommar har jag haft med mig den pyttelilla Jelly Pong Pong Chic n shine i fickan! Bara att dutta lite på kinden och läpparna så ser jag fräsch ut som en nyponros!

  20. Min bästa skönhetsprodukt i sommar är definitivt mineralsmink.
    Utan att förstöra min hud kunde jag ge grabbar en blink!
    Sola kan man självklart göra,
    sminket skulle inte huden förstöra!
    Mineralsmink finns i rouge, foundation, puder, med mera.
    Så detta tänker jag tipsa flera!

  21. Ååh, jag vill vara med. Min bästa skönhetsprodukt är nog en ansiktskräm från Garnier.

  22. Här är min länk till din tävling: http://olsonmalin.blogg.se/2008/august/tavling-6.html

    Min bästa skönhetsprodukt har varit Piz Buin – aftersun, peeling och solskyddsfaktor=)

    Om jag Funshine vinna, skulle ja me blottat öga försvinna. Med glädje och spring, med Funshine på min kind, tvätta och skrubba och Funshine ja nudda. Nu på sin plats, jag skimmrar och glimmrar.

    Jag tackar av lycka

  23. min bästa skönhetsprodukt har varit en brun utan sol från dove^^
    har länkat: http://zipzo.blogg.se/2008/august/lappstift.html#comment

  24. hej hej
    helt klart att Clarins UV Plus Day Screen SPF 40 har varit den bästa för mig. Jag är j*kla blek nämligen och då är det lätt att bränna sig så solskydd är ett måste. Och den här blir man inte vit av, inge oljig och får inte finnar av den…vad mer kan man begär (förutom att det kanske kan sänka priset lite på den förvisso…)
    Superfin färg på läppstiften btw🙂

  25. Åå jag skulle vilja vinna ett läppstift:) snyggt till hösten:)

    Min favo produkt i sommar har varit bodyshops bodyscrub!:)

  26. Mitt bästa skönhetsprodukt är chokladtvålen jag fick ! den är helt underbar har bara lust att äta upp den !! och det är rättvise märkt !! inget testat på djur inget sånt !! =)

  27. Risprimern från Fyrinnae har varit toppen,
    den håller min t-zon i schack,
    nu hoppas jag på att vinna den fina vinstpotten,
    så slimshine, kom hem till mig, min skatt!

  28. Jag är med, har länkat. Du får scrolla längst ned (fyller på neråt med nya tävlingar under kvällen) , har länkat i ordet SUBLIM som jag såg din blogg hette i adressfältet

    http://www.annakarlsson.se/blogg/tavlingar/

    min mejl: info@annakarlsson.se

  29. Glömde ju skönhetsprodukten *s*

    I sommar har min bästa grej varit hudlotion, LDB´s. Har så torr hud så utan den så krackelerar jag.

  30. Some kinda gorgeous är en fantastisk hit,
    för glänsande fejs är den this-is-the-shit,
    Detta tramsiga rim är en eloge till benefit
    utan vilken jag skulle se ut som pit…

    ..bullterrier:)

  31. Nu under sommaren använder jag alltid mitt rosa läppglans,…utan det går jag ingenstans. Men nu börjar det ta slut,….så läget ääääär faktiskt lite akut!!
    Fast här har jag ju min chans att vinna ett läppstift alldeles nytt…och det verkar precis som det är för mej skräddarsytt!
    Jag rimmar och hoppas Fru Fortuna med mej är,…så att det blir lilla jag som tar hem vinsten här!

  32. mitt beste skjønnhetstips om sommeren er faktisk å bade i saltvann, da får du et superflott hår etterpå. eller man kan rett og slett gjøre det på den enkle måten, ved å kjøpe seg en god saltvanns spray slik at håret for den samme naturlige looken. om sommeren synes jeg man skal se så naturlig ut som mulig, å droppe tung sminke!🙂

    Dirketelink til innlegg på blogg ; annesolem.blogg.no/1217956652_.html

  33. MItt bästa skönhetstips är nog att dricka vatten. Man glömmer så lätt bort att man behöver mycket mer vatten när det är varmt ute.

    Har länkat dej.
    tipsa mej gärna om fler tävlingar.

  34. Min bästa skönhetsprodukt har varits bodystars snigelextraktkräm, huden blir så fin🙂

    Här kommer länken:

    http://tavlingsdags.blogg.se/2008/august/vinn-slimshine-i-fargen-funshine.html#comment

  35. Vatten och sömn har varit sommarens No1 för min del!

    Lagom med motion och daglig utomhusvistelse två andra

  36. jag är verkligen urusel på rim så jag skippar tyvärr det för då had ejag nog skämt bort mig totalt bara ^^ hihi.
    men iaf så är mitt bästa skönhetestips för sommaren pore minimizer från clinique. jag vet inte vad jag skulle göra utan den! mina porer har verkligen blivit synligt mindre och jag trivs så mkt bättre med mitt utseende nu!

  37. Min bästa och mest använda skönhetsprodukt under sommaren har varit (och är) Carmex läppbalsam. Det gör läpparna mjuka och pussvänliga. Min pojkvän föredrar Carmex på mina läppar framför glossiga läppglans eftersom han ”slipper se ut som om han använder smink” efter han har pussat mig, haha. En bra produkt för både tjejer och killar!

  38. Solpudret har varit bäst för mig!

  39. Min bästa skönhetsprodukt i sommar har vart min ansiktsscrub från Nivea. Det är nämligen så att jag har fått ganska mycket finnar i pannan och med hjälp av scruben har de försvunnit snabbt.

  40. När man inne måste arbeta som en slav
    Dove Summerglow den bästa brännan gav

    huden blev härligt mjuk och len
    och jag fick faktiskt bruna ben

    jag kan verkligen krämen rekommendera
    att efter duschen var dag applicera

    men läpparna måste ju också ha sitt
    så jag hoppas att Funshine blir mitt

    då blir jag stadens gladaste pingla
    redo att ut på stan och sensommarmingla

  41. Här kommer mitt fiiinfina rim🙂

    När Sublim målade läpparna med Slimshine Grenadine blev hon bara så fin.
    Ja, riktigt het… men ni vet… 20 mil har jag till närmsta MAC… och vinner därför gärna en Funshine, tack🙂

    Favoritprodukten denna sommaren måste vara mitt Glamshine 6 hr gloss från Loreal, i färgen Timeless Ruby. Det sitter bra och färgen är så fin, ett tips för dig som gillar rött🙂

  42. Det måste vara hårserumet från TBS jag bloggade om häromdagen. Mitt hår hade varit snustorrt denna sommar utan det.

  43. Well… Det jag faktist har använt mest i sommar har varit min MAC slimshine i färgen High 90’s! Färgen är perfekt persikoaktig på läpparna efter ett dra, men blir mer intensiv korallaktig om man fläskar på lite. Underbart! Jag är beroende av Slimshines!

    Jag som är så sämst på rim… jaja. Here we go!

    Slimshine, Funshine
    Please be mine
    I just want you to know
    you’re always on my mind

    You make my lips glow
    And my heart say whoa
    When I touch my lips
    with your beautiful color

    You make me dance with my hips
    You make me smile with my lips
    O’ Slimshine, Funshine
    Please be mine!

  44. Jag är så glad att just Du
    Skänker bort ett slimshine nu
    Och för det ska du ha tack
    För min hemstad saknar MAC 🙂

    Min favorit i sommar är nog min ansiktsmask från TBS, warming mineral mask. Utan den skulle mitt ansikte inte gilla sommaren…

    😉

  45. För att få fram min inre glöd
    har ett gloss funnits där till mitt stöd

    Double Bubble, ger dig en liten hint?

    Då mina läppar varit i nöd
    har hjälpen kommit från TIN-te

    Jepp min räddare och favorit nu i sommar har varit ett fräscht gloss från TIN-te.
    Double Bubble både doftar och smakar klassiskt bubbelgum. Det ger en perfekt och hållbar söt rosa ton som passar mitt bleka ansikte perfekt.

    Tjingeling!

Kommentera

