Härlig fredag!

Idag har jag varit hos min frisör och snofsat till håret, det blev lite uppljusande slingor och ansning av toppar och lugg. Jag är fasligt nöjd, det är så härligt att bli ompysslad ett par timmar och komma ut från salongen och känna sig fin! Eftersom jag har svårt att säga nej till produkter som min frisör tycker att jag ska prova kom jag inte bara ut med fint hår utan även två produkter från Lanza, en leave-in produkt med UV-skydd och färgbevarande egenskaper och en ny kräm som är som ”saltvattenspray i krämform” som min frisör sa. Jag ska testa dem ett tag och återkommer i vanlig ordning med bilder och recensioner.

Jag har också gjort en rejäl shoppingrunda på stan, jag ska inte trötta ut er med vad jag köpte för det var inget i sminkväg. Jag kikade in på NK för att köpa det YSL-kit som ElMika fyndade förra veckan men det var slut(?) så istället köpte jag italienska lyxsängkläder. De är nästan värda ett eget blogginlägg för så fantastiskt vackra och sköna som de är att se och ta på är snudd på overkligt. Bye bye Hemtex och IKEA säger jag bara! Fast vänta nu; det blev visst lite sminkshoppande – Fåfängan hade lagt en beställning igen så det var bara att pallra sig iväg till MAC. Jag tittade och klämde på alla nyheter men blev inte alls sugen faktiskt, jag har en Cool heat-skugga och det räcker.  Mineralized duoskuggorna har kommit in och är väldigt läckra att se på, men ingen färgkombination kändes som ett måste faktiskt. Sonic chic-rougen fanns också de på plats, men inte heller de gav mig gåshud. Tjejerna vid disken var iaf väldigt hjälpsamma och trevliga och skickade glatt med prover till Fåfängan när jag berättade mitt ärende och att hon bor fasligt långt ifrån en MAC-disk och därför inte kan klämma och testa själv. God service med andra ord! Jag har inte tagit några kort på sakerna jag ska skicka till Fåfängan för jag vet att det finns presenter med i paketet och de ska inte avslöjas, ni får säkert se dem på ett par bloggar i nätverket snart ändå.😉

Jag rundar av det här svamliga och supertrötta inlägget med dagens läppar, färgen Plum crazy i Colour Juice gloss-följetongen. Den mest svårmålade av stiften och också den som syns mest. Men den är fantastisk till blågröna ögon och lyfter vilken look som helst. Såhär trött och knepig ser man ut efter en hård dags shoppande, det bjuder jag på eftersom jag inte orkade ta ett perfekt läppkort. Nu ska jag däcka i soffan, imorgon bär det av till Malmö och Köpenhamn!

7 responses to “Härlig fredag!

  1. Låter som en härlig dag det! Och vilka ögon du har🙂 Så vackra så!

  2. Välkommen till Malmö! Jag bor där och det är en härlig stad, om än totalt öken vad gäller skönhet! Men, du ska ju till Köpenhamn… mums! Var där igår och jag säger bara: Vincent, Bobbi brown, Laura Mercier… Toppen!!!!

  3. Sötnos! Varifrån på E-bay hade du köpt dina juice sticks?

  4. Haha, jag har sprungit runt som en galning o letat i varenda liten butik här i Malmö efter de där Colour Juice-glossen för att de var så bedårande. Jag hade helt missat detaljen om att de var ebayade. Jaja, ibland är man selektiv och läser bara det man vill höra, inte de dåliga nyheterna om att det man vill ha inte finns..

  5. Du verkar ha fullt upp ;)Hoppas att du får en jättekul resa😉

  6. Vilken sötnos jag hittade här då!
    Du blev jättefin!

Kommentera

