How beautiful you are

Här sitter jag i mörkret och lyssnar på ungdomshjältarna The Cure. Vid sådana tillfällen är det inte långt till att man börjar tänka på svart kajal, denna klassiker i sminksamlingen. När jag var i tonåren använde jag svart kajal som om det inte fanns en morgondag och matchade det med röda läppar och blek hy, det hela var väldigt stylish som ni förstår och inte på nåt vis enahanda och i längden trist.
Hursomhelst kom jag att tänka på att jag nästan aldrig använder svart kajal nuförtiden, ögonskuggor har tagit över och det är sällan eller aldrig jag går loss med kajalpennor vare sig i svart eller färg. Hur har ni andra det; använder ni svart kajal och i så fall hur ofta, till vad och vilka märken? Jag behöver inspiration att återerövra den svarta kajallinjen och jag behöver er hjälp att få den! Skicka gärna in bilder på favoritkajalpennor eller ännu hellre på dig själv sminkad med kajal. Har du själv en blogg, vilken typ som helst, och gör ett eget inlägg där du visar upp din svarta kajal-look får du mer än gärna skriva den i kommentarerna här, jag lovar att lägga upp alla bilder och länkar jag får in!

5 responses to “How beautiful you are

  1. ojoj…svart kajal, det var faktiskt (tro det eller ej) länge sen för mig med…men nu gjorde du mig allt lite sugen hahaha

  2. Jag använder svart kajal jämt😛
    Dels i mina bryn (har svart färgat hår och ljusa ögonbryn), sedan brukar jag ofta använda den under ögat när jag har eyeliner på övre locket. Och ibland runt hela om jag inte orkar hålla på med flytande liner😛

    Jag gillar Viva La Divas pennor, de finns i massor av färger och sitter bra + är billiga.

  3. Ahh shopping…jag skrev tidigare idag på min blogg om att jag nu minsann får lov att hålla mig ifrån sådana ytligheter ännu ett litet tag…ekonomi som sagt…

    Nåväl. Jag fick så sent som igår dels en överraskning om tre produkter jag ska testa, samt kom min skin-etc-beställning med Mariniprodukter. TRE dagar från USA tog det, rekord eller?

    Ha det fint i helgen!
    MVH
    Jean

  4. Åh… The Cure : D
    Jag är verkligen lite putt över att jag är född under 90-talet, och för ung för att ha varit med under deras storhetstid. Nu får man väl nöja sig med skivorna som de släppt, och hoppas på att de kommer till Sverige så att man får se dem.
    Känns som att all bra musik gjordes under 80-talet. Lite småsurt sådär^^

  5. the Cure var även mina hjältar! de och the Smiths! husgudar!
    kajal ser jag inte klok ut i, tycker ofta att det stänger till ögat med kajalstreckser onödigt hårt ut och, som sagt, för tankarna till andra decennier..

Kommentera

