Too Faced Fall 2008 Smoke & Mirrors

Jag måste helt enkelt skriva ett inlägg om Too Faced´s kommande höstkollektion Smoke & Mirrors som finns att dreggla efter på hemsidan nu. Jag äger faktiskt bara två produkter ifrån TF och känner att det är hög tid att jag bekantar mig med mer deras smink. Ögonskuggorna ser till exempel alltid så tjusiga ut när Vacker & Underbar har sminkat sig med sina. Nåväl, Smoke & Mirrors siktar på att ge oss alla en i det närmaste magisk skönhet med hjälp av deras nya och gamla produkter. Själv känner jag mig mest lockad av de nya Galaxy-skuggorna och spegelglossen, som båda verkar vara precis hur snygga som helst. Jag tänker på Snövits elaka styvmor när jag ser bilden här ovan och i kombination med texten är det ofrånkomligt att tänka på hur alla sminkbloggare sitter och skrockar förnöjt framför varsin spegel i höst, endast iförda Too faced´s smink…😉

  • Mirror Mirror gloss är en ny produkt som ser übersmarrig ut. Eller vad sägs om ett vårdande läppglans som både återfuktar och ger en massiv glans och lyster till läpparna. Glossen innehåller bland annat gojibär som ger en extra vårdande effekt. Kommer i sex läckra färger: I know you want me, Envy me, I love myself, Damn I´m hot, I´m perfect och Don´t hate me…

  • Vårens bakade ögonskuggor Galaxy glam utökas med fyra nya läckra färger; Cocoa comet, Mocha meteor, Magenta moon och Amber asteroid.

  • Klassiska mascaran Lash injection får även den en ny färg i Pin Point.

  • Slutligen ingår också den palett Bjooti skrev om häromdagen. Smokey eye palette som är tänkt att vara som en liten minikurs i hur man lättast lägger en sotad ögonmejk, något som faktiskt kräver mer skicklighet och övning än man kan tro.

  • I kollektionen tillhör också de gamla godingarna Starry eyed glitterliners i fyra rindrande färger, dock inga nya så vitt jag kan se.

6 responses to “Too Faced Fall 2008 Smoke & Mirrors

  1. Ja, du måste testa mer Too Faced. Jag ÄLSKAR Too Faced. Tres fab!

  2. Har aldrig provat Too Faced men denna kollektionen ger mig ha-begär🙂

  3. Bjooti: Ja, visst måste jag! Vilka två-tre produkter tycker du att jag ska börja med?:)

  4. Fåfängan: Visst gör den, du måste nog också klicka hem lite.;)

  5. Jag har bara testat en duoskugga från too fced och den blev jag inte impad av😦
    Diskokulaeffekt i hela ansiktet oavsett aoppliceringsteknik och verktyg.
    Hoppas du har större tur än mig😀

  6. Åh du är ju inte ensam om att vara fattig när det gäller TF, jag äger också 2 prylar hihiiii men dom har ju riktigt roliga grejer…

Kommentera

